ایرانصنعت هوایی

لغو تمام پروازهای ایران ایر به اروپا

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی: موضوع تحریم است، کرونا نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: لغو پروازهای اروپایی شرکت هواپیمایی ایران ایر ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و در ادامه فشارهای آمریکایی‌ها به صنعت هوانوردی ایران اعمال شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” امروز اعلام کرد:  “با توجه به محدودیت هایی که به دلایل نامعلوم از طرف  اروپا بر پروازهای “هما” اعمال گردیده، تمامی پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. ”

در این راستا مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حرکتی که اروپا برای لغو و تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” به مقصد کشورهای این قاره انجام داد به نظر می رسد که ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و در پی فشارهای آمریکایی‌ها بر صنعت هوانوردی ایران اعمال شده است و نشان می دهد اروپایی ها در این زمینه هم دنباله رو آمریکا بودند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ پرواز باری و مسافری توسط ایرلاین‌های داخلی به اروپا انجام نمی‌شود و تنها پرواز شرکت هواپیمایی “ماهان” به بارسلون تا هشتم فروردین ماه سال آینده مجوز دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سئوالی درباره علت این ممنوعیت پرواز به اروپا گفت: اروپایی ها مقرراتی را برای انجام پروازهای مسافری و باری به مقاصد مختلف وضع کرده‌اند و اجرای این قوانین و مقررات به داشتن نرم افزارهایی مشروط شده است که این نرم افزارها به صورت انحصاری در اختیار آمریکا بوده و آن را به ایران نمی دهند. به همین دلیل است که می‌گویم ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

اسعدی سامانی اعلام کرد: وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هم اکنون در حال رایزنی برای حل این مشکل و برقرار شدن مجدد پرواز های اروپایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم که این مشکل هر چه زودتر حل شود.

وی افزود: البته برخی از پرواز های قطر ایرویز که عمدتاً پروازهای باری است از تهران به مقاصد اروپایی انجام می‌شود.

آخرین محدودیت‌های پرواز و سفر ایرانیان به دیگر کشورها

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا