گوگلویروس کرونا

اقدامات گوگل برای مقابله با ویروس کرونا

گوگل از طریق جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و جعلی و همچنین ارائه مطالب سودمند و آگاهی‌بخش در خصوص این ویروس، به مبارزه با کرونا رفته است.

علاوه بر پیام‌های هشداری که در سرچ‌ها نمایان می‌شود، گوگل از چند روش جدید نیز برای مقابله با کرونا بهره می‌گیرد. یکی از این روش‌ها، مشخص کردن و برچسب زدن اطلاعات و اخبار نادرست در رابطه با این ویروس است.

همچنین، در قسمت بالایی پیام‌های هشدار SOS در سرچ‌های وب، پل‌هایی حاوی اطلاعات در خصوص ویروس کرونا و دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به آن مشاهده می‌شود. در این میان، پلتفرم یوتیوب نیز از طریق هوم‌پیج خود، کاربران را به صفحات وب سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای مرتبط با سلامت جامعه هدایت می‌کند.

همچنین، این پلتفرم اشتراک ویدیو فضایی را برای دولت‌ها و سازمان‌ها فراهم کرده تا آگهی‌ها و پیام‌های مدنظر خود را در آن درج کنند. گوگل مپ نیز اطلاعاتی قابل اطمینان و مفیدی را در رابطه با وضعیت مناطق ارائه می‌دهد.

گوگل اعلام کرد که کارمندان شرکت 24 ساعته مشغول کار هستند تا هرگونه اطلاعات و اخباری را که اطلاعات نادرستی را به کاربران ارائه می‌دهند، علامت‌گذاری کنند. همچنین اقداماتی نیز برای شناسایی بدافزارهای منتشرکننده اخبار جعلی مرتبط با کرونا در دست انجام است.

گوگل همچنین به سازمان بهداشت جهانی و دولت‌های درگیر کمک می‌کند تا پیام‌های مفید و کاربردی را برای مردم منتشر کنند. در یوتیوب نیز، ویدیوهایی که آمارهای نادرست ارائه می‌شوند، حذف خواهد شد. البته نباید از پلی استور نیز غافل شد که اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا را که اطلاعات گمراه‌کننده ارائه می‌دهند، حذف می‌کند.

تیم DeepMind گوگل نیز در این زمینه همکاری می‌کند و از جدیدترین سیستم هوش مصنوعی خود تحت عنوان AlphFold بهره می‌گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا