اپلویروس کرونا

حذف اپلیکیشن‌های مربوط به ویروس کرونا در اپ استور

این روزها مبارزه با شیوع کرونا در جهان بسیار جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود و در این میان، شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی نیز هر کدام به نوبه خود، نقشی را در مقابله با این بیماری ایفا می‌کنند.

بعد از آنکه آمازون، محدودیت‌های سفت و سختی را برای جلوگیری از گران‌فروشی محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا اعمال کرد، اکنون نوبت به اپل رسیده تا وارد عمل شود و از ثبت اپلیکیشن‌های مرتبط با کرونا از شرکت‌هایی متفرقه و غیرمرتبط با حوزه سلامت، جلوگیری کند.

در حال حاضر، چند اپلیکیشن رسمی‌در رابطه با ویروس کرونا و همچنین چنند بازی مرتبط با آن، در اپ استور وجود دارد. اما اخیرا چند سازنده و توسعه‌دهنده اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که نتوانسته‌اند برنامه‌های خود را که در مورد ردیابی وضعیت کرونا در جهان طراحی شده بود، در اپ استور ثبت کننند.

یکی از این توسعه‌دهندگان در گفتگو با CNBC اعلام کرد که پس از اقدام برای ثبت اپلیکیشن خود، این پیام را دریافت کرده است: اپلیکیشن‌های حاوی اطلاعات مربوط به داده‌های سلامتی و پزشکی می‌بایست مورد تایید یک نهاد شناخته‌شده باشند.

اپل تغییراتی را در دستورالعمل ثبت اپلیکیشن در اپ استور خود اعلام کرد و نوشت: اپلیکیشن‌هایی که خدماتی را در زمینه‌هایی همچون بانکداری و خدمات مالی، خدمات سلامت و درمانی و سفرهای هوایی ارائه می‌دهد و یا عملکردشان به دریافت اطلاعات حساسی از طرف کاربران وابسته است، باید مورد تایید نهاد قانونی که مرتبط با آن سرویس است، قرار گیرد.

مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در خصوص موضوعاتی همچون ویروس کرونا گامی‌مهم محسوب می‌شود و اپل قصد دارد تا با محدودیت‌هایی که در این زمینه اعمال می‌کند، مانع از انتشار آن‌ها شود. در همین رابطه، شرکت گوگل نیز اخیرا اعلام کرده که قوانینی را برای پلی استور خود وضع کرده که بر اساس آن، هرگونه اپلیکیشنی که در مورد بلایای طبیعی و یا رویدادهای تراژیک، بزرگنمایی می‌کند، حذف خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا