تکنولوژیخودرو

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری تویوتا در فناوری خودران استارتاپ Pony.ai

استارتاپ Pony.ai که از سال 2018، آزمایش تاکسی‌ها‌ی خودران خود را آغاز کرده، همکاری‌ها‌ی خود را با شرکت تویوتا گسترش می‌دهد.

طبق گزارش اخیر، این دو شرکت قصد دارند تا به صورت آزمایشی، خودروهای مجهز به فناوری خودران را در خیابان‌ها‌ی عمومی‌دو شهر پکن و شانگهای مورد ارزیابی قرار دهند. تویوتا اعلام کرده که چیزی حدود 400 میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

استارتاپ Pony.ai که دارای دفاتری در چین و آمریکاست، از سال 2019 همکاری خود را در زمینه توسعه خودروهای خودران با تویوتا آغاز کرده و اکنون قرار است که این همکاری، نزدیک‌تر و وارد مرحله جدیدتری شود.

تقریبا از اواخر سال 2019، Pony.ai به تست و بررسی تاکسی‌ها‌ی رباتیک یا همان خودران در گوآنگژو و همچنین فرمونت و ایروین روی آورده است. این استارتاپ خود را به عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر فناوری خودران برای استفاده عموم در کشور چین می‌داند.

تویوتا، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان نیز بی‌سروصدا در زمینه توسعه خودروهای خودران گام برمی‌دارد و اگرچه پیشتر اطلاعاتی در خصوص تست محصولات این شرکت و همچنین نوع سنسورهایی که در این خودروها بکار برده، منتشر شده اما هنوز اطلاعات کمی‌در خصوص عملکرد خودروهای خودران این شرکت به بیرون درز کرده است. گفتنی است این شرکت قصد دارد تا در جریان بازی‌ها‌ی المپیک 2020، تعدادی محدود از محصولات خودران خود را به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار دهد.

قرار است که این خودروها به نرم‌افزار Chauffeur که به طور خاص، ویژه محصولات خودران طراحی و سعی شده تا ردپای انسان در هدایت خودرو حذف شود. مهندسان تویوتا همچنین در حال کار روی محصول دیگری تحت عنوان Guardian هستند که درواقع، یک سیستم پیشرفته کمک‌راننده است و از لحاظ عملکرد، شباهت نزدیکی به قابلیت آتوپایلوت شرکت تسلا دارد.

تویوتا همچنین در سال 018، قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار را برای توسعه فناوری‌ها‌ی خودران با شرکت اوبر به امضا رسانید که بر اساس آن، این دو شرکت روی طراحی و ساخت این خودروها به طور مشترک کار خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا