خودرو

جابجایی ورزشکاران المپیک 2020 با خودروی الکتریکی e-Palette تویوتا

شرکت تویوتا که اخیرا به تولید اتومبیل‌های الکتریکی روی آورده، اعلام کرد که 20 دستگاه خودروی الکتریکی e-Palette را برای جابجایی ورزشکاران المپیک 2020 توکیو تولید و در خلال این رویداد بزرگ ورزشی استفاده خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد که هر کدام از این خودروهای الکتریکی e-Palette قادرند با سرعت حدودی 20 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و در مسیری که برای آن‌ها مشخص شده، ورزشکاران را جابجا کنند. این خودروها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازی به راننده ندارند و می‌توانند به صورت خودران، مسیر مبدا تا مقصد را بپیمایند. با این حال و برای جلوگیری از بروز هرگونه نقص و ارتقای امنیت ورزشکاران، یک فرد نیز در حالت آماده‌باش در این خودروها حضور خواهد داشت.

تویوتا اعلام کرده که برای ساخت اتومبیل الکتریکی e-Palette از ورزشکاران نیز مشورت گرفته تا این خودرو متناسب با نیاز آن‌ها طراحی شود. علاوه بر المپیک، از e-Palette در مسابقات پاراالمپیک نیز استفاده خواهد شد و به گفته تویوتا، تا 4 نفر می‌توانند به ویلچیر در این خودرو سوار شوند. همچنین، یک رمپ الکتریکی نیز برای سوار و پیاده شدن راحت‌تر ورزشکاران کم‌توان جسمی‌برای e-Palette در نظر گرفته شده است.

تویوتا در کنار e-Palette، نسخه کوچک‌تری از این خودرو را نیز با نام Field Support Robot طراحی کرده از آن  برای جابجایی و انتقال وسایل مورد نیاز ورزشکاران استفاده خواهد شد. تویوتا قصد دارد تا از طریق خودروی الکتریکی e-Palette در جریان این رویداد بزرگ ورزشی جهان، قابلیت‌های فنی مهندسان خود را به رخ رقبا بکشاند و اعلام کند که می‌تواند در فناوری‌های نوظهور نیز یکی از پیشگامان باشد.

اخیرا آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا در مصاحبه‌ای از ورود شرکت‌هایی همچون گوگل به حوزه حمل‌ونقل اظهار نگرانی کرد.

جابجایی ورزشکاران المپیک 2020 با خودروی الکتریکی e-Palette تویوتا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا