مایکروسافت

عرضه مایکروسافت آفیس برای کاربران اندروید

بالاخره بعد از چندین ماه تست و ارزیابی، مایکروسافت در اقدامی‌ به منظور استفاده راحت‌تر کاربران از اپلیکیشن‌ها‌ی ورد، اکسل و پاورپوینت، این سه برنامه را با یکدیگر ادغام و اپلیکیشن یکپارچه آفیس را برای کاربران پلتفرم اندروید عرضه کرد.

با این حساب، دیگر نیازی نیست تا کاربران برای باز کردن هر فایل، اپلیکیشن مخصوص به آن را دانلود و اجرا کنند و تنها با داشتن مایکروسافت آفیس می‌توانند تمامی‌فایل‌ها‌ی متعلق به این سه سرویس را باز کنند.

از دیگر قابلیت‌ها‌یی که مایکروسافت در اپلیکیشن آفیس خود جای داده، همگام‌سازی آن با وان‌درایو و همچنین اسکن اسناد و فایل‌ها‌ با استفاده از قابلیت آفیس لنز اشاره کرد. تست و ارزیابی این اپلیکیشن، در اوایل سال 2019 میلادی آغاز شد و تا اینکه ساعاتی پیش، اپلیکیشن آفیس رسما در گوگل پلی استور برای کاربران قابل دانلود است.

مایکروسافت آفیس می‌تواند اپلیکیشنی مفید و کاربردی برای کاربران موبایلی اندروید باشد و از آنجایی که سه اپلیکیشن را در خود جای داده، راه را برای استفاده بهتر و بیشتر از ورد، اکسب و پاورپوینت هموارتر می‌کند. اگرچه این اپلیکیشن برای محصولات اندرویدی عرضه شده، اما متاسفانه در تبلت‌ها‌ و یا کروم بوک‌ها‌ به خوبی اجرا نمی‌شود. همچنین، نمی‌توان در گوشی‌ها‌ی هوشمند از این برنامه به صورت لنداسکیپ (افقی) استفاده کرد.

هنوز اپلیکیشن یکپارچه آفیس برای کاربران پلتفرم iOS عرضه نشده است. اما نباید فراموش کرد که آیپدهای اپل، دستگاه‌ها‌یی با قابلیت‌ها‌ی پیشرفته برای ساخت و ویرایش انواع فایل‌ها‌ و سندها هستند و کاربران این دستگاه، خلاء چندانی را در این زمینه احساس نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا