آمازون

اختصاص 10 میلیارد دلار توسط جف بزوس برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

جف بزوس، مدیرعامل آمازون رسما اعلام کرد که مبلغ 10 میلیارد دلار را در قالب طرحی به نام Bezos Earth Fund برای مبارزه با تغییرات اقلیمی‌اختصاص خواهد داد.

وی با انتشار این خبر در حساب کاربری خود در اینستاگرام، اعلام کرد که این پول در جهت کمک به دانشمندان، فعالان، سازمان‌های غیردولتی و یا هرگونه اقدامی‌که برای نجات زمین و مبارزه با تغییرات آب و هوایی مفید باشد، هزینه خواهد شد.

گفته می‌شود که این طرح، از تابستان سال جاری اجرایی خواهد شد اما هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده و مشخص نیست که این افراد و سازمان‌ها، چگونه باید برای دریافت این مبلغ، اقدام کنند. اگرچه این مبلغ در نوع خود قابل توجه است اما طبق آخرین برآوردها، سرمایه جف بزوس بالغ بر 130 میلیارد دلار عنوان شده که با این حساب، 10 میلیارد دلار آنچنان برای وی رقم زیادی نخواهد بود.

ناگفته نماند که اقدامات بشردوستانه و خیرخواهانه بزوس، برخلاف دیگر بزرگان دنیای فناوری، عمدتا بی سروصدا و در سکوت خبر صورت می‌گیرد. برای نمونه، وی در سال 2018 دستور داد تا مجوعه‌ای از مدارس پیش‌ دبستانی را در مناطق کمتر برخوردار، احداث کنند. همچنین یک سال قبل‌تر از آن نیز، از کاربران توییتر خواست تا ایده‌های خود را در زمینه اقدامات خیرخواهانه برای وی ارسال کنند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط نشریه فوربس منتشر شده، در حال حاضر جف بزوس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود. به دنبال وی بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و برنارد آردو مدیرعامل لوئی ویتون در جایگاه‌های دومی‌و سومی‌قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا