آمازوناینترنتبیل گیتستکنولوژیمایکروسافت

افزایش ثروت جف بزوس تنها در 15 دقیقه

سرمایه مدیر عامل آمازون- جف بزوس، تنها در 15 دقیقه به اندازه 13.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. این افزایش سرمایه روز پنج شنبه و بعد از افزایش 12 درصدی سهام آمازون و رسیدن به ارزش 12 هزار دلار، ایجاد شد.

بخش اعظمی از ثروت 116 میلیارد دلاری جف بزوس، از سوی سهام شرکت آمازون است و سهام شرکت Blue Origin و روزنامه Washington Post، قسمت کمی از این ثروت را تشکیل داده‌اند.

جف بزوس از آن دسته از ثروتمندان سوپر بیلیونری محسوب می‌شود که نتوانست در سال 2019 افزایش ثروت داشته باشد اما ظاهرا قصد دارد سال 2020 تلافی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ثروت بزوس روز پنج شنبه تنها طی 15 دقیقه به میزان 13.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. در بازار معالات بورس آمریکا در روز پنج شنبه، سهام آمازون افزایش 12 درصدی پیدا کرد و به ارزش 12 هزار دلار رسید.

بزوس 56 ساله تقریبا 12 درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد و اکثر ثروتش نیز مرتبط با همین سهام است.

این ثروت بادآورده، ارزش خالص ثروت بزوس را به 129میلیارد دلار می‌رساند و وی را از سوپر بیلیونرهایی همچون بیل گیتس-موسس مایکروسافت- جلو می‌اندازد. سال گذشته-2019- بیل گیتس و جف بزوس جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را با یکدیگر عوض می‌کردند و حالا نوبت بزوس است.

بزوس یک سرمایه گذار باهوش و سرشناس است. وی صاحب چندین شرکت مختلف از جمله شرکت هوا فضای Blue Origin و روزنامه واشنگتن پست است که خودش از طریق سرمایه شخصی، آنها را تامین و اداره می‌کند.

جف بزوس همچنان ثروتمندترین مرد جهان

جف بزوس بعد از اینکه در ماه جولای سال 2018، ثروتش به 150 میلیارد دلار رسید، به عنوان ثروتمندترین فرد در تاریخ مدرن معرفی شد.

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا