اپل

آیفون های 2020 با دو مدل آنتن 5G عرضه می‌شوند

احتمال اینکه اپل در پرچمداران سال 2020 از مودم 5G استفاده کند بسیار زیاد است چراکه این شرکت سال گذشته با کوالکام برای ادامه همکاری در این زمینه به توافق رسید. اما گزارش جدید منتشر شده از وبسایت «Fast Company» نشان می‌دهد که اپل به دنبال کاهش وابستگی به کوالکام است. از طرفی هم کوپرتینو اعلام کرده به دنبال طراحی آنتن های 5G است.

احتمالا دلیل اصلی این تصمیم، سایز آنتن های 5G شرکت کوالکام است ؛ علی‌الخصوص آن نسخه‌هایی که برای دسترسی به امواج میلی‌متری با سرعت بیشتری طراحی شده‌اند. ظاهرا قطر این آنتن ها برای آیفون های 2020 اپل بیش از حد زیاد است. از این رو اپل تصمیم دارد خودش دست به کار شود و آنتن 5G اختصاصی طراحی کند. برای استفاده از امواج میلی متری، آنتن های قوی اهمیت زیادی دارند و از آنجایی که این امواج فواصل زیادی را پوشش نمی‌دهند، لازم است از چند آنتن 5G برای استفاده از این امواج استفاده کرد.

البته به‌کارگیری این آنتن برای آیفون های 2020 قطعی نیست و حتی گفته می‌شود اپل دو نسخه را در نظر دارد: یک نسخه باریک‌تر که با استفاده از آنتن های 5G اپل طراحی شده و یک نسخه قطور که از آنتن های 5G شرکت کوالکام در آن استفاده شده است.

تولید آنتن های 5G توسط اپل امری کاملا منطقی به نظر می‌‌رسد چراکه وابستگی این شرکت به کوالکام کاملا موقتی است. اپل قبلا طرح شکایتی را علیه کوالکام مطرح کرده بود چراکه همکاری این شرکت با اینتل اجازه دریافت چیپ های 5G از کوالکام را در زمان تعیین شده غیرممکن کرده بود. به ادعای fast company، اپل همچنان معتقد است کوالکام به تعهد و همکاری با اپل تا پایان راه پایبند نخواهد بود.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا