رویدادهای خارجیویروس کرونا

کرونا، اینتل را هم از حضور در کنگره جهانی موبایل 2020 منصرف کرد

بعد از سونی، آمازون، ال‌جی، انویدیا و چند شرکت بزرگ دیگر، اکنون نوبت به اینتل رسیده تا رسما عدم حضور خود در کنگره جهانی موبایل 2020 بارسلون را به دلیل نگرانی‌ها در خصوص ویروس کرونا، اعلام کند.

این رویداد که با نام MWC 2020 و تحت عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری موبایل در سال شناخته می‌شود، با چالش بزرگی به نام ویروس کرونا مواجه شده و تاکنون شرکت‌های زیادی از حضور در این مراسم انصراف داده‌اند. رویه‌ای که اگر ادامه داشته باشد، می‌تواند حتی لغو این رویداد بزرگ را نیز در پی داشته باشد.

با این حال، اینتل و NTT Docomo جدیدترین شرکت‌هایی هستند که ترس از نگرانی‌ها در خصوص ویروس کرونا، آن‌ها را از حضور در کنگره جهانی موبایل امسال منصرف کرده است. شرکت TCL نیز اخیرا اعلام کرد که اگرچه غرفه آن در نمایشگاه امسال دایر خواهد بود اما کنفرانس این شرکت برگزار نخواهد شد.

سخنگوی اینتل در این خصوص عنان کرد: امنیت و سلامت کارمندان و شرکایمان از جمله اولویت‌های اصلی ما هستند و ما امسال خود جانب احتیاط را رعایت کرده و کناره‌گیری خود را از حضور در این رویداد اعلام می‌کنیم. شرکت NTT نیز به همین مسائل اشاره و بر حفظ سلامت مشتریان، شرکا و کارمندان این شرکت تاکید کرد.

روز گذشته GSM Association، نهاد برگزارکننده این رویداد با صدور بیانیه‌ای مجددا اعلام کرد که اقدامات را برای مقابله با این ویروس در خلال این رویداد انجام خواهد داد. این نهاد نوشت که به هیچ فردی از استان Hubbei چین که محل ظهور این ویروس بوده، اجازه حضور در این رویداد را نخواهد داد. از طرفی دیگر، چینی‌ها و یا کسانی که پیشتر به این کشور سفر کرده بودند، می‌بایست ثابت کنند که در 14 روز گذشته در این کشور نبوده‌اند.

با این حال، تقریبا دو هفته تا آغاز کنگره جهانی موبایل 2020 در شهر بارسلون اسپانیا باقی مانده و باید دید که چه سرنوشتی برای این رویداد بزرگ دنیای فناوری رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا