نقد و بررسیهواوی

جعبه گشایی اختصاصی هواوی nova 5T

 

 

اواخر سال گذشته بود که هواوی از گوشی جدید خود تحت عنوان «nova 5T» رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که از کلمه Nova –نوا- برگرفته از عبارتInnovation و یا همان نوآوری در نامگذاری آن استفاده شده و نشان از رویکرد هواوی در معرفی نوآوری‌های جدید با این سری از گوشی ها دارد.

این اسمارت‌فون اگرچه پشت ویترین فروشگاه‌ها، در جمع مدل‌های میان‌رده جای خواهد گرفت اما مشخصات فنی راضی‌کننده‌ای را در دل خود جای داده و توانسته به لطف برخورداری از طراحی مدرن و امروزی، نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید در پنل جلویی این گوشی از دوربین 32 مگاپیکسلی استفاده شده به طوری که این سنسور، در دل یک بریدگی به قطر 4.5 میلیمتر جای گرفته است. این گوشی به نمایشگر6.26 اینچی IPS LCD مجهز شده است.

در پشت دستگاه شاهد بکارگیری چهار سنسور دوربین هستیم که با آرایشی عمودی در کنار هم جای گرفته‌اند. در خصوص مشخصات این دوربین نیز باید گفت که در این سیستم، از یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید، یک سنسور 48 مگاپیکسلی واید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و بالاخره یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده است.

در قسمت‌های کناری بدنه نیز دکمه‌های تنظیم صدا و حسگر اثر انگشت تعبیه شده‌اند که البته این حسگر، در دل دکمه پاور جای گرفته است. در سمت دیگر قسمت کناری دستگاه نیز ورودی سیمکارت را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند دو سیمکارت را در خود جای دهد.

این گوشی در بخش سخت‌افزار به پردازنده کایرین 980، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیابایتی مجهز شده است.

البته در روزهای آتی و در یک مطلب جداگانه، نقد و بررسی مفصلی از این گوشی جدید هواوی خواهیم داشت.

پایین بدنه دستگاه نیز به درگاه USB-C، خروجی بلندگو و میکروفون مجهز شده است. خبر خوب اینکه در کنار کابل شارژر USB-C، هواوی یک هدفون سیمی با همین پورت را نیز درون جعبه دستگاه قرار داده تا کاربران دیگر نگران خرید تبدیل‌های AUX به USB-C نباشند.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، شارژر درون جعبه nova 5T است که می‌تواند دستگاه را با سرعت 22.5 وات شارژ کند. ظرفیت باتری این گوشی برابر با 3750 میلی‌آمپر عنوان شده و به لطف فناوری که به آن اشاره کردیم، می‌توان انتظار داشت که شارژ دستگاه ظرف مدت زمان نیم ساعت، از صفر به پنجاه درصد برسد.

در ادامه می‌توانید تصاویری از محتویات درون جعبه هواوی nova 5T از جمله آداپتور، کابل شارژر و هندزفری را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا