تکنولوژی

کشف باگ نرم افزاری جدید در بویینگ 737 مکس

بویینگ در حال تلاش برای رفع یک باگ نرم افزاری جدید در هواپیمای مدل 737 مکس است. این باگ طبق شواهد به چراغ نشانگر سیستم تثبیت تعادل هواپیما مربوط می‌شود که به بالا و پایین بردن دماغه هواپیما کمک می‌کند. این چراغ طبق گفته‌ها در حالت طبیعی بی دلیل روشن شده است. حالا گفته می‌شود که بویینگ تلاش دارد این باگ را هم برطرف کند و شرکت امیدوار است تا اواسط سال جاری این هواپیما را مجددا به آسمان بفرستد.

این سومین باگ نرم افزاری گزارش شده از زمان سقوط بویینگ 737 مکس است که شرکت قصد دارد آن را رفع کند. در سانحه سقوط بویینگ 737 مکس، 346 نفر کشته شدند. ماه‌ها پس از این اتفاق، بویینگ با یک مشکل دیگر مواجه شد که باعث شد کامپیوترهای کنترل پرواز از کار بیافتند و هواپیما نتواند پرواز کند.

طبق گزارش بلومبرگ، استیو دیکسون، مدیر سازمان هوایی فدرال (FAA)، گفته که پروازهای آزمایشی جدید برای تایید این هواپیما از چند هفته دیگر آغاز می‌شود و سازمان هوایی فدرال در تست‌های آینده این باگ نرم افزاری جدید را هم دقیق بررسی خواهد کرد.

البته حتی در صورتی که سازمان هوایی فدرال هم 737 مکس را تایید کند، ماه‌ها طول می‌کشد تا این پرنده پر دردسر بتواند دوباره به آسمان بازگردد. لازم به ذکر است که شرکت بویینگ تولید این هواپیما را هم به‌طور کامل متوقف کرده است.

منبع
Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا