گوناگون

عرضه آپدیت نرم افزاری برای بوئینگ 737 مکس 8

شرکت هواپیماسازی سازی بوئینگ، سه شنبه پیش اعلام کرد که که هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 قرار است به روزرسانی نرم افزاری کنترل پرواز را دریافت کند.

رونمایی از 737 MAX جدیدترین هوپیمای بوئینگ

این خبر در حالی منتشر شده که دقیقا 4 ماه از سانحه سقوط پرواز 610 Lion Air  می‌گذرد. دقیقا دو روز بعد از این حادثه، هواپیمای پرواز 302 هواپیمایی اتیوپی  نیز سقوط می‌کند که در هر دو حادثه، هواپیما جدید بوئینگ Boeing 737 Max 8 استفاده شده است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد:« طی چند ماه گذشته و بعد از بررسی حادثه سقوط پرواز  Lion Air، بویینگ تصمیم گرفته نرم افزار کنترل پرواز را به روی هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 خود تجهیز کند.

این نرم افزار کمک می‌کند که مسافران از امنیت بیشتر پرواز خود مطمئن شوند. ما از سازمان کنترل هواپیمایی فدرال آمریکا انتظار داریمف استفاده از این به روز رسانی را توسط هواپیمایی‌ها اجباری کند.»

این شرکت آمریکایی اعلام کرده که طی هفته‌های آتی، به روز رسانی جدید به روی تمام هوایپیماهای بوئینگ 737 مکس 8 این شرکت اعمال خواهد شد.

بوئینگ هیچ حرفی از اعمال تغییر فیزیکی روی هواپیماهای خود نزده است.

قابلیت جدیدی که هواپیمای بوئینگ دریافت می‌کند، Maneuvering Characteristics Augmentation System یا سیستم تقویت ویژگی‌های مانور نام دارد.

تغییری که این قابلیت ایجاد می‌کند این است که با دستکاری مرکز ثقل هواپیما، دماغه آن را به سمت بالا نگه داشته و احتمال سقوط کمتر می‌شود.

با گذشت 4 ماه از حادثه Lion Air، تحقیقات حاکی از این است که اشکال در عملکرد سنسورهای هواپیما باعث بروز این اتفاق شده است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که دلیل سقوط هواپیای نیز همین مشکل بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا