اپل

اپل به دنبال ساخت گوشی تاشو با طراحی متفاوت

اپل اخیرا حق امتیاز اختراع و یا همان پتنتی را برای یک دستگاه تاشو مجهز به مکانیسم لولای منحصر به فرد ثبت کرد که ‌می‌تواند با کمک دو باله‌ای که در دل آن تعبیه شده، مانع از وارد آمدن هرگونه فشار مضاعف و یا آسیب دیدن بعد از تاشدن شود.

در توضیحات این پتنت آمده که مکانیسم این لولا به گونه‌ای است که ‌می‌تواند فرآیند جداسازی بین بخش اول و دوم صفحه نمایش را به نحوی انجام دهد که هیچ مشکلی در حین باز و بسته کردن پیش نیاید. به عبارتی دیگر، زمانی که دستگاه باز ‌می‌شود، قسمتی از نمایشگر که به لولا نزدیک است، گسترش ‌می‌یابد و زمانی هم که دستگاه تا ‌می‌شود، دوباره جمع ‌می‌شوند تا فشاری به قسمت‌هایی که تا ‌می‌شوند، وارد نشود.

مشکل کیفیت تصویر و یا تاب برداشتن قسمتی از نمایشگر گوشی‌های تاشوی کنونی همانند گلکسی فولد و یا میت ایکس شرکت هواوی، بارها توسط دارندگان این دو اسمارت فون گزارش شده است. حال به نظر ‌می‌رسد که این گلایه‌ها به گوش مسئولان اپل نیز رسیده و آن‌ها راه چاره را در طراحی مکانیسم جدیدی برای لولای این گوشی دیده‌اند.

با این حال، صنعت تولید گوشی‌های هوشمند فعلا در حال برداشتن گام‌های نخست خود در تولید اسمارت فون‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو است و قطعا در آینده نزدیک، نوآوری‌ها و ابتکارهای زیادی را از سوی این تولیدکنندگان خواهیم دید.

از آنجایی که اپل همواره رویکردی با صبر و حوصله را در استفاده از انواع تکنولوژی‌ها و محصولات جدید اتخاذ ‌می‌کند، در تولید گوشی‌های تاشو نیز شتاب‌‌زده عمل نکرد و به نظر ‌می‌رسد که این شرکت قصد دارد با عرصه محصولی با عیب و نقص بسیار کمتر از آنچه توسط شرکت‌های رقیب عرضه شده، پا به میدان رقابت بگذارد.

اپل به دنبال ساخت گوشی تاشویی با طراحی متفاوت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا