ال جیویروس کرونا

سایه کرونا در دنیای فناوری؛ ال‌جی از کنگره جهانی موبایل 2020 انصراف داد

شرکت کره‌ای ال‌جی رسما اعلام کرد که در کنگره جهانی موبایل (MWC) سال 2020 که در شهر بارسلون برگزار ‌می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

این رویداد بزرگ دنیای فناوری از 24 فوریه یعنی کمتر از 20 روز دیگر برگزار خواهد شد و اکنون به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و نگرانی‌‌ها در خصوص ابتلا به این ویروس، ابهامات زیادی در رابطه با برگزاری این رویداد و همچنین حضور شرکت‌‌های فعال در این عرصه، بوجود آمده است.

از دیگر شرکت‌‌هایی که کنفرانس خود را MWV 2020 لغو کرده، شرکت چینی ZTE است. البته غرفه این شرکت در رویداد مذکور دایر خواهد بود و به نمایش محصولات خود خواهد پرداخت. در پی اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان بهداشت جهان و افزایش نگرانی‌‌ها، شرکت سونی نیز چندی پیش اعلام کرد که تولید محصولات این شرکت در کارخانه‌‌های آن، با مشکل مواجه شده است. محصولات سونی در دستگاه‌‌های متعلق به شرکت‌‌های اپل و هواوی نیز مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

اگرچه برگزارکنندگان رویداد کنگره جهانی موبایل از تاثیر بسیار کم این ویروس بر این گردهمایی بزرگان دنیای فناوری خبر داده‌اند اما به نظر ‌می‌رسد که پیامدهای کرونا بیشتری از این‌‌ها خواهد بود و در آینده شاهد خبرهای بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

ال‌جی بعد از اعلام خبر انصراف خود از حضور در MWC 2020، به علاقمندان برند خود وعده داده که رویدادی اختصاصی را در آینده نزدیک و برای رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسان خود برگزار خواهد کرد.

با این حال، برگزارکنندگان این رویداد اعلام کردند که تاکنون تنها یک نفر مشکوک به کرونا در اسپانیا گزارش شده و این رویداد، طبق روال سال‌‌های پیش برگزار خواهد شد. اما در عین حال، از اتخاذ تدابیری برای بالا بردن سلامت بازدیدکنندگان خبر دادند و اعلام کردند که در این رویداد به شرکت‌کنندگان توصیه ‌می‌شود تا هرگز با یکدیگر دست ندهد. همچنین قرار است به طور مداوم و بسیار سفت و سخت، اقدامات لازم برای پاکسازی و تمیز کردن محیط برگزاری این رویداد انجام شود و وسایل بهداشتی برای استفاده شخصی افراد نیز در دسترس عموم قرار گیرد.

نشریات اسپانیایی El Pai و La Vangardia اعلام کرده بودند که کنفرانس مطبوعاتی ZTE طبق آنچه پیشتر برنامه‌ریزی شده بود در 25 فوریه برگزار ‌می‌شود، اما این شرکت چینی با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که خبری از کنفرانس خبری نخواهد بود، اما غرفه این شرکت پابرجا خواهد بود.

طبق آخرین گزارش‌‌ها، بیش از 24 هزار نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 500 نفر نیز جان خود را در پی ابتلا به این ویروس، از دست داده‌اند. گفته ‌می‌شود گسترس این ویروس ‌می‌تواند مانع از عملکرد بسیاری از شرکت‌‌های چینی طرف قرارداد با غول‌‌های بزرگ دنیای فناوری شود و این مساله قطعا تاثیری منفی بر تولید سخت‌افزار در بازار برجای خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا