تکنولوژیخودرو الکتریکی

ایلان ماسک استخدام میکند: اگر دیپلم ندارید هم مهم نیست

ماسک : دکتر نمی‌خواهیم، درک عمیق از هوش مصنوعی می‌خواهیم

اگر مدرک دانشگاهی ندارید باعث نمی‌شود که نتوانید در تسلا کار کنید این را ایلان ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید شرکتی که این روزها سهامش را به خاطر ارزشمند بودن با بیت کوین مقایسه می‌کنند.

ایلان ماسک که ظاهرا برای استخدام تیم هوش مصنوعی سخت به تقلا افتاده آگهی استخدامش را با « به هوش مصنوعی تسلا بپیوندید» شروع کرد و بعد نوشت : تیم هوش مصنوعی مستقیما به من گزارش می‌دهد و ما هر روز با هم ملاقات میکنیم، ایمیل و پیامک می‌زنیم.

درادامه ماسک تصریح میکند که برای حضور در این تیم نیاز به مدرک دانشگاهی نیست. او می‌نویسد: قطعا دکترا استخدام نمی‌کنیم و اهمیتی نمی‌دهم که دیپلم داشته باشید.

به جای این ماسک به دنبال کسانی است که به قول او درک عمیقی از هوش مصنوعی داشته باشند و ضمن اینکه سابقه دانشگاهی ( در این زمینه ) مهم نیست تمامی کاندیداها باید تست‌های کدنویسی سختی را بگذرانند.

این نخستین بار نیست که ماسک بی توجهی خود به مدرک دانشگاهی و تحصیلی را علنا ابراز می‌کند. در سال 2014 او در یک مصاحبه گفته بود اگر کسی از یک دانشگاه خوب فارغ التحصیل شده باشد به نظر می‌رسد قابلیت‌های عالی دارد اما لزوما اینگونه نیست. اگر شما به لری الیسون، بیل گیتس و استیو جابز نگاه کنید هیچ کدام مدرک تحصیلی نداشته ‌اند پس اگر شما این شانس را داشتید که آنها را استخدام کنید قطعا عالی بود.
ماسک می‌گوید به دنبال شواهدی ( در افراد متقاضی کار ) استثنایی است.

تسلا تیم هوش مصنوعی خود را برای توسعه خودروهای خودران نیاز دارد هم اکنون نیز خودروهای تسلا مجهز به سیستم خودران هستند اما برای کارآفرینی که اساسا به داشته‌های امروزش قانع نیست بلندپروازی‌های بزرگتر عجیب نیست.

در دوم فوریه امسال او در توییتی گفت که میهمانی را حدود یک ماه دیگر با حضور تیم هوش مصنوعی و سیستم خودران تسلا میخواهد برگزار کند که بسیار جالب خواهد بود. هنوز مشخص نیست که هدف ماسک از این میهمانی چیست و احتمالا آیا محصول جدیدی در آن رونمایی می‌شود یا نه.

به گفته ماسک کسانی که به تیم هوش مصنوعی تسلا بپیوندد در سانفرانسیسکو، آستین و تگزاس و یا هر گیگافکتوری ( جایی که خودروهای تسلا در آن تولید می‌شود)  مشغول به کار خواهندشد.

ماسک در سال 2015 در مصاحبه‌ای با Chinese TV Station اعلام کرد: «به نظر من مدارس معمولی، آنطور که باید موضوعات حیاتی و کاربردی در زندگی امروزه را به بچه‌ها آموزش نمی‌دهند. من به این مشکل اندیشیدم و برای آن راه حل پیدا کردم و به نظرم راه اندازی یک مدرسه اختصاصی بهترین گزینه است.»

روزهای خوب سهام تسلا

ایلان ماسک این روزها به خاطر سهام خوب شرکتش بسیار خوشحال‌تر به نظر می‌رسد. ارزش ثروت ایلان ماسک تنها در طی یک ساعت در روز چهارشنبه گذشته ۲.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. دلیل این افزایش سهام یک چیز بود : آمارهای خوب از وضعیت مالی و درآمدی تسلا که امیدواری نسبت به فروش مدل جدید تسلا Y را افزایش داد.

ایلان ماسک ۴۸ ساله یک پنجم از سهام تسلا در اختیار دارد . او همچنین بخش عمده سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد که ۱۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

ایلان ماسک مدرسه ویژه می‌سازد!

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا