اسپیس ایکسایلان ماسکخودروفضاهوش مصنوعی

عجیب‌ترین نقطه نظرهای ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، شخصیت منحصر به فردی داشته و همینطور نگرش جالبی نسبت به دنیا و کائنات دارد.

ماسک ایده عجیبی در سر دارد. وی در ماه آگوست(مرداد ماه) 2015، توییتی منتشر کرد و در آن، ایده خود را که «Nuke Mars» نام دارد دوباره تکرار کرد. این ایده، رها سازی سلاح‌های هسته ای (بمب‌های هیدروژنی) در قطب‌های سیاره مریخ به منظور گرم کردن این سیاره است. ماسک، سال 2015 برای اولین بار این ایده را مطرح کرد و ادعا کرد که این روش می‌تواند سطح این سیاره را گرم کند.

در ادامه می‌خواهیم تعدادی نقطه نظر عجیب و غریب ماسک در زمینه‌های مختلف – از سیاره مریخ گرفته تا هوش مصنوعی- را بازگو کنیم.

ماسک می‌گوید که می‌خواهد اعزام انسان به مریخ را از سال 2024 آغاز کند.

ایلان ماسک در ماه ژوئن سال 2016 گفت:« ما در حال توسعه پروازهای ارسال بار به مریخ هستیم که برای اعزام انسان‌ها نیز عملی است. این سفر هر 26 ماه یک بار می‌تواند انجام پذیرد. من فکر می‌کنم اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، تا سال 2024، انسان‌ها می‌توانند برای اولین بار پا به روی مریخ بگذارند.»

البته مارس نتوانست برنامه‌های اعزام بار به مریخ را روی برنامه پیش ببرد و این پروژه عقب افتاد.

ماسک حتی ایده‌های تشکیل دولت مریخی را نیز معرفی کرده است.

ماسک در طی کنفرانس  در سال 2016 گقت:« به نظر من دولت مریخ مستقیما از طریق استراتژی دموکراسی اداره خواهد شد و در چنین دولتی رای مردم حرف اول را می‌زند.»

ماسک ایده ایجاد شهر مریخی را در سر دارد.

ماسک در  Reddit AMA در سال 2016 گفت که می‌خواهد در سیاره سرخ، همه چیز ایجاد شود از کارخانه ذوب فلز گرفته تا تا رستوران‌های فست فود.

ماسک معتقد است که مسافران اولین سفر به مریخ، باید آماده مرگ باشند.

ماسک در سال 2016 گفت:« اولین سفر به مریخ خیلی خطرناک خواهد بود و ریسک مرگ در آن بالاست. هیچ راه حلی هم نخواهد داشت.»

ماسک می‌گوید که برخورد اسلحه‌های اتمی با سیاره، می‌تواند این سیاره را گرم کند و در دو قطب این سیاره، شبیه ساز دو خورشید ایجاد کند.

ماسک در توییتی شعار«Nuke Mars»( اشاره به بمب‌های اتمی مد نظرش) را مطرح کرد و مدعی شد که این عبارت قرار است روی تیشرت‌هایی نوشته شده و به فروش برسد.

اگر مردم تمایلی به زندگی روی مریخ نداشته باشند، می‌توانند سوار راکت‌های اسپیس ایکس شده و سفرهای بلند مدت زمینی خود را کوتاه کنند.

ماسک در کنگره بین المللی Astronautical Congress در سال 2017 در استرالیا اعلام کرد:« مردم قادر خواهند بود سفرهای بلند مدت خود روی زمین را با استفاده از تکنولوژی‌های توسعه یافته اسپیس ایکس در کمتر از نیم ساعت به پایان برسانند.

 به عقیده ماسک، مرگ در فضا برای کسی که ریسک سفر به مریخ را می پذیرد، لزوما اتفاق بدی نیست.

ماسک سال 2016 گفت:« اگر کسی بتواند مکان مرگ خود را انتخاب کند، احتمالا مریخ گزینه بدی نخواهد بود.»

ماسک معتقد است که دلسرد کردن مردم از استفاده از خودروهای نیمه خودران، این تکنولوژی نوپا را نابود می‌کند.

ماسک، اکتبر 2016 از پوشش اخبار مربوط به تصادفات با خودروهای خودران(از جمله خودروهای خودران تسلا) انتقاد کرد. وی گفت:« این حجم از پوشش اخباری رسانه‌ها درمورد تصادفات خودروهای خودران واقعا دلسرد کننده است. وی در ادامه به آمار 1.2 میلیون نفری کشته شده‌گان سالیانه در تصادفات خودروهای بنزینی اشاره کرد.

ماسک طی سال جاری نیز اعلام کرده، تبدیل تکنولوژی خودروهای نیمه خودران به تمام خودران، بسیار مشکل است و تلاش زیادی لازم است.

ماسک بارها مدعی شده که معتقد است انسان‌ها در واقع جزئی از تمدن دیگری هستند و داخل یک بازی ویدیویی مخصوص آن تمدن، زندگی می‌کنند.

وی در کنفرانس Vox Media’s Code در سال 2016 گفت:« به نظر من حتی مکالمات ما هم توسط شبیه ساز هوش مصنوعی انجام می‌شود. احتمال اینکه ما در یک دنیای واقعی زندگی کنیم، یک در میلیارد است. من امیدوارم که واقعا در دنیای ما شبیه سازی شده باشد وگرنه فاجعه به بار می‌آید.»

ماسک معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند بزرگ ترین خطر برای نسل بشر باشد.

ماسک سال 2014 گفت:« ما باید در مورد پدیده هوش مصنوعی بسیار محتاط باشیم. وگرنه  در آینده، در برابر این تکنولوژی به موش آزمایشگاهی این تکنولوژی تبدیل خواهیم شد.»

ماسک، استارتاپی را پایه ریزی کرده که Neuralink نام داشته و هدف دارد تا با کارگزاری تراشه‌هایی در مغز انسان، نوعی رابط بین مغز و کامپیوتر را توسعه دهد.

ماسک در ماه جولای سال جاری گفت:« هدف نهایی Neuralink، دستیابی به روش‌های همزیستی با هوش مصنوعی است.»

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا