تکنولوژی

افت 0.6 درصدی فروش تبلت در سه ماهه پایانی 2019

بعد از جهش نسبی فروش تبلت‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال گذشته، اکنون آمارها نشان می‌دهد که میزان فروش این محصول باری دیگر و در سه ماهه پایانی 2019 با افت روبه‌رو بوده است.

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی در این رابطه اعلام کرد که فروش تبلت در کشورهای مختلف جهان آن‌چنان که انتظار می‌رفت، نبود و با کاهشی 0.6 درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بود. این مرکر نوشت که در سه ماهه پایانی 2019، حدود 43.5 میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان به فروش رفت.

اما در خصوص عملکرد شرکت‌های فعال در این بازار نیز باید گفت که اپل همچنان حرف اول را می‌زند. میزان فروش این شرکت ددر این بازه زمانی سه ماهه، حدود 15.9 میلیون دستگاه عنوان شد و به دنبال آن، شرکت سامسونگ را می‌بینیم که با ثبت فروش 7 میلیون تبلت، در رده دوم قرار گرفته است.

جایگاه سوم این رده‌بندی به شرکت هواوی رسید که توانست 4 میلیون تبلت را در بازارهای جهانی به فروش برساند. در این میان، شرکت آمازون نتوانست آنچنان که باید و شاید در این بازار موفق عمل کند و فروش 3.3 میلیون تبلت این شرکت نشان از افت 29 درصدی فروش آن به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته دارد. شرکتی چینی لنوو نیز با فروش 2.5 میلیون دستگاه تبلت، جایگاه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

افت فروش 0.6 درصد فروش تبلت در سه ماهه پایانی 201910

در مجموع سال 2019 و با در نظر گرفتن عملکرد تمامی‌شرکت‌ها، حدود 144.1 میلیون دستگاه تبلت به فروش رفت که در مقایسه با سال 2018، تقریبا 1.5 درصد کاهش داشت است. شرکت اپل در سال گذشته، 49.9 میلیون تبلت را به دست خریداران رساند که تقریبا دو برابر فروش 21.7 میلیون دستگاهی شرکت رقیب یعنی سامسونگ است.

هواوی و آمازون نیز که بعد از سامسونگ قرار گرفته‌اند، توانستند به ترتیب 14.1 و 13 میلیون دستگاه تبلت را عرضه کنند. بد نیست بدانید که در میان شرکت‌های بزرگ، فروش سالانه تنها دو شرکت اپل و آمازون به نسبت سال 2018، با افزایش همراه بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا