تکنولوژی

تولدت مبارک آیپد

8 سال پیش در چنین روزی استیو جابز از محصولی رونمایی کرد که مسیر تکنولوژی را تغییر داد. تا آن زمان همه کمپانی‌ها به فکر ساخت موبایلی شبیه به آیفون بودند و آیفون هم یکه‌تاز بازار موبایل بود. در همین زمان استیو جابز برگ برنده دیگری را رو کرد که همه را شگفت‌زده کرد. ده سال پیش از آیپد، استیو جابز مک‌بوک را روی همین استیج معرفی کرد و چند سال قبل هم آیفون را معرفی کرد که مراسم معرفی این سه محصول را می‌توان به عنوان مهمترین روزهای کاری استیو جابز دانست.

استیو جابز آن زمان اپل را به عنوان بزرگترین کمپانی موبایل دنیا معرفی کرد و واقعا هم در آن زمان اپل از نوکیا و حتی سامسونگ هم بزرگتر بود. استیو جابز نت‌بوک‌ها (لپ‌تاپ‌های باریک و سبک) را کامپیوترهایی ضعیف با کیفیت پایین تعریف کرد و محصولی انقلابی را عرضه کرد که صفحه نمایش 9.7 اینچی داشت و نام آن را آیپد گذاشت.

استیو جابز سال 2010 که اولین آیپد آماده عرضه به بازار شده بود در مصاحبه‌ای گفت آیپد مهمترین محصولی است که در زندگی‌اش معرفی کرده. اولین آیپد با اسم K48 و نام تجاری آیپد 1 وارد بازار شد. این آیپد صفحه نمایش 9.7 اینچی داشت و کیفیت تصویر 768 در 1024 و 132 پیکسل در هر اینچ که در دو نسخه وای‌فای تنها و وای‌فای با 3G به بازار معرفی شد. نسخه اول آیپد به پردازنده اختصاصی اپل یعنی A4 مجهز شد و فقط 256 مگابایت حافظه رم داشت که با فضای ذخیره سازی 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت وارد بازار شد. باتری این محصول بی‌نظیر می‌توانست 10 ساعات بدون وقفه روشن بماند و کار کند.

آن زمان هم مثل امروز محصولات اپل پیش از معرفی تا حد زیادی لو می‌رفتند. پیشبینی‌ها آن زمان نشان می‌داد که همه انتظار داشتند قیمت آیپد از هزار دلار آغاز شود. اما برنامه‌ریزی و مدیریت لوجستیک استیو جابز باعث شد تا این محصول بی‌نظیر با قیمت 499 دلار معرفی شود.

از همان نخستین روز معرفی هم اپل و هم تحلیل‌گران مطمئن بودند آیپد محصول پرفورش و موفقی خواهد شد. پس از اینکه فروش این محصول آغاز شد گزارش رسانه‌های دنیا منتشر شد و تقریبا همه نقد و بررسی‌ها این محصول را ستایش کردند و آن را بدون ایراد خواندند که این موضوع هم تاثیر بسیاری در فروش آیپد 1 داشت. آیپد 1 با آی‌اواس نسخه 3.2 کار خود را آغاز کرد و تا نسخه 4 را هم دریافت کرد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا