علمیویروس کرونا

لغو پروازهای مختلف هوایی به یا از مقصد چین به خاطر ویروس کرونا

خطوط هوایی متعددی از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا و آسیا به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین پروازهای مستقیم خود را به این کشور لغو کرده‌اند.

بریتیش ایرویز، یونایتدایرلاینز، امریکن ایرلاینز، کاتای پاسیفیک، ایرایندیا و فین‌ایر اعلام کرده‌آند که شماری یا تمامی پروازهای خود را به مقصد یا از مبدا چین لغو کرده‌اند.

برخی ازخطوط هوایی دیگر هم به مسافران پیشنهاد کرده‌اند که پول بلیت خود را پس بگیرند.

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا و دیده شدن مواردی در کشورهای دیگر بسیاری را نسبت به شیوع گسترده این ویروس در سراسر جهان نگران کرده است.

ویروس کرونا تا اینجا باعث مرگ ۱۳۲ نفر شده و حدود ۶ هزارنفر در چین به آن مبتلا هستند. دهها مورد تایید شده نیز در آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه وجود دارند.

بریتیش ایرویز که توسط International Airline Group مدیریت می‌شود امروز چهارشنبه اعلام کرده که تمامی پروازهای خود بین بریتانیا و چین را به طور فوری به حالت تعلیق درمی‌آورد.

این اعلام تعلیق پرواز به دنبال انتشار هشدار وزارت خارجه بریتانیا مبنی بر عدم مسافرت غیر ضروری به چین صورت می‌گیرد.

بریتیش ایرویز در روز دو پرواز بین چین و بریتانیا داشت یکی به مقصد پکن (‌PKX )‌ و دیگری به مقصد شانگهای (PVG) . بر این اساس بریتیش ایرویز گفته است که تا ۳۱ ژانویه تمامی این پروازها به حالت تعلیق در می‌آید.

دیروز نیز یونایتدایرلانز (UAL) پروازهای خود بین ایالات متحده و سه شهر چین را محدود کرد.

همچنین امریکن ایرلانز دومین هواپیمایی امریکایی نیز امروز اعلام کرد برخی از پروازهای خود به چین را به حالت تعلیق در می‌آورد.

همچنین دولت هنگ کنگ هم از اقدام مشابهی برای هواپیمایی این کشور کاتای پاسیفیک خبر داد.

ایرکانادا که هر هفته ۳۳ پرواز به چین دارد هم اعلام کرده که برخی از پروازهای خود را به مقصد چین لغو کرده است.

ایرآسیا ( AirAsia) که پروازهای مختلفی از تایلند و مالزی به شهر Wuhan ( که برای نخستین بار ویروس کرونا در آن دیده شد ) .

ایرایندیا نیز پروازهای خود از چین به دهلی و برعکس را تا ۱۴ فوریه تعلیق کرده است.

هواپیمایی فنلاند – فین ایر – نیز پروازهای خود بین هلسینکی و پکن تا ۲۰ مارس معلق کرده است.

قطرایرویز و هواپیمایی مالزی پروازهای خود را تاکنون تعلیق نکرده‌اند اما مسافران و خدمه پرواز از مقصد چین را مورد چک پزشکی جداگانه قرار می‌دهند.

همچنین ویرجین آتلانتیک، لوفتهانزا ، ایرفرانس – کی ال ام – و هواپیمایی اتریشی گفته‌اند همچنان پروازهای خود به چین را ادامه می‌دهند.

https://itiran.com/2020/01/24/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا