تکنولوژی

گزارش عملکرد اینتل در سه ماهه چهارم 2019 منتشر شد

اینتل توانست در سه ماهه پایانی سال 2019 میلادی و به لطف افزایش تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در سرورها، درآمدی بالغ بر 20 میلیارد دلار را بدست آورد که این عملکرد، فراتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بود.

بعد از آنکه سامسونگ نتوانست در زمینه فروش تراشه‌های DRAM و NAND موفق عمل کند، اینتل گوی گوی سبقت را از این رقیب دیرینه ربود و توانست خود را به عنوان بزرگ‌تریت تولیدکننده محصولات نیمه‌هادی در جهان معرفی کند.

اینتل در CES 2020 از سیستم خنک‌کننده جدیدی ویژه لپ‌تاپ‌ها رونمایی می‌کند

بخش عمده درآمدهای اینتل از طریق فروش تراشه‌های مورد استفاده در سرورها حاصل شده؛ برای مثال چیپ‌های Xeons مورد استقبال بسیاری از شرکت‌ها برای تقویت دیتاسنترهایشان قرار گرفته است. طبق گزارش اخیر، اینتل در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، درآمدی 20.2 میلیارد دلاری را به نام خود ثبت کرد که نشان از افزایشی 8 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته دارد. در حالی که تحلیلگران، درآمد 19.2 میلیارد دلاری را برای این شرکت برآورد کرده بودند.

نتیجه این عملکرد موفق در بورس ظاهر شد به طوری که در تنها چند ساعت بعد از انتشار این گزارش، ارزش سهام این شرکت با رشدی 7 درصدی همراه شد. با اینکه اینتل بخش از تلاش‌های خود را برای حضور در عرصه فناوری اینترنت اشیاء کم کرده، اما این کسب و کار برای شرکت اینتل چیزی حدود 1.16 میلیارد دلار به ارمغان آورد.

برای سال 2020، اینتل قصد دارد تا درآمدهای خود را به 73.5 میلیارد دلار برساند که از این میزان، 19 میلیارد دلار برای سه ماهه نخست پیش‌بینی شده است. در حال حاضر، اینتل برای تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری از کمک مهندسان سامسونگ بهره می‌گیرد و AMD نیز در برخی از حوزه‌ها به عنوان رقیبی برای این شرکت محسوب می‌شود.

با این حال، باب سوآن، مدیرعامل اینتل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت مسیر جدیدی را در پیش گرفته و تلاش می‌کند تا سلطه خود را به بازارهای جدیدی همچون FPGA و یا فناوری یادگیری ماشینی بکشاند.

اینتل اخیرا آزمایشگاه تحقیقاتی Habana Labs را که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، با قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار خریداری کرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا