اپل

اختلال سیستم ضد نویز ایرپاد پرو اپل بعد از به روزرسانی

آیا شما هم با خراب شدن ضد نویز ایرپاد پرو مواجه شده ‌اید؟ برخی از دارندگان هدفون ایرپاد پرو  AirPods Pro شرکت اپل شکایت کرده‌اند که  طی هفته‌های اخیر و بعد از نصب به روزرسانی firmware   جدید، اختلال سیستم ضد نویز ایرپاد پرو باعث کاهش تجربه کاربری‌شان شده است.

سایت Rtings.com در تست جدیدی که از AirPods Pro انجام داده متوجه شده که قابلیت نویزکنسلینگ یا ضد نویز این هدفون‌ اپل بعد از به روزرسانی 2C54 دچار اختلال شده است. با این حال برخی از دارندگان این هدفون می‌گویند که حتی در دستگاه‌های نسخه firmware     مدل 2B588  که نخستین نسخه نرم افزاری این هدفون بود هم چنین اشکالی دیده می‌شود ( اپل در ماه نوامبر 2019 به دلایل نامعلوم  firmware   نسخه 2C54 را عرضه کرد)

برای اینکه متوجه شوید نسخه firmware    ایرپاد پرو شما چند است میتوانید از مسیر زیر آن را ببینید :

Setting>About>YourAirpodsPro

اختلال سیستم ضد نویز ایرپاد پرو فقط مخصوص این هدفون نیست. اتفاق مشابهی پیش از این در برخی هدفون‌هایی مثل Bose و سونی هم اتفاق افتاده است. Bose برای ماه‌ها در زمینه معرفی هدفون uietComfort 35 II به این دلیل مورد شکایت کاربران قرار گرفت. شرکت Bose مجبور شد حتی برای جلب اعتماد کاربران کمپینی برای مراجعه به منزل کاربران و تست هدفون آنها راه‌اندازی کند.

همچنین سونی نیز اتفاق مشابهی را در مورد هدفون‌‌های مدل 1000XM3 تجربه کرد.

به نظر می‌رسد اپل در به روزرسانی جدید نرم افزار ایرپادپرو خود پروفایل صدا را تغییر داده است که منجر به چنین وضعیتی شده است.

کاربران دخالتی در نصب یا عدم نصب firmware   ندارند

اپل از زمان معرفی ایرپاد مرحله به روزرسانی آن را به طور کامل از دید کاربر مخفی کرده و این یعنی کاربران اساسا دخالتی در این به روزرسانی ندارند و همه چیز در پشت صحنه انجام می‌شود.

امکان عدم نصب این نرم افزار و یاجلوگیری از نصب آن وجود ندارد و از نظر نرم  افزاری نیز راهی برای نصب یا عدم نصب آن نیست. برای نصب صرفا کابل شارژ را به ایرپاد وصل می‌کنید و آن را در نزدیکی آیفون قرار می‌دهید و متظر می‌مانید. تنها جایی که می‌توان از نسخه firmware  مطلع شد همان setting است.

از آنجا که اساسا فرآیند نصب نسخه جدید کاملا خودکار و به دور از چشم کاربر است راهی برای بازگشت به نسخه قبلی هم وجود ندارد. به این ترتیب می‌توان گفت در اختلال سیستم ضد نویز ایرپاد پرو عملا کاربر کار چندانی از دستش برنمی‌آید.

یکی از دلایلی که خراب شدن ضد نویز ایرپاد پرو اپل گفته می‌شود این است که این شرکت با هدف کاهش جلوگیری از تاثیر مخرب کاهش نویز ( آیا واقعا تاثیر مخربی وجود دارد؟ نمیدانیم ) شدت کاهش نویز را کم کرده است.

منبع : The Verge

در همین زمینه بخوانید: 10 توصیه به دارندگان ایرپاد پرو اپل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا