متا

فیسبوک از نمایش تبلیغات در واتس اپ منصرف شد

زمانی که واتس اپ قدم به دنیای شبکه‌های اجتماعی گذاشت، مدیران آن مدل‌های مختلف کسب‌وکار را برای آن پیاده کردند. این اپلیکیشن در ابتدا پولی بود و کاربر می‌بایست برای استفاده از آن، مبلغی را به طور سالیانه پرداخت می‌کرد.

اما طولی نکشید که این طرح کنار گذاشته شد و این اپلیکیشن پیام‌رسان به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت. فیسبوک نیز بعد از آنکه واتس اپ را خریداری و به زیرمجموعه‌های خود اضافه کرد، به دنبال کسب درآمد از این اپلیکیشن بود؛ اما مشخص نبود که چگونه می‌خواهد به این هدف خود جامه عمل بپوشاند.

تا اینکه سال گذشته، واتس اپ رسما از تمایل خود برای اضافه کردن تبلیغات به قسمت استاتوس این اپلیکیشن که عملکردی شبیه به استوری اینستاگرام دارد، خبر داد. اما امروز نشریه وال استریت ژورنال مدعی شد که فیسبوک قید تبلیغات در واتس اپ را زده است.

در این گزارش آمده که علاقه فیسبوک به کسب درآمد از این اپلیکیشن پیام‌رسان سبب شده تا این شرکت، بسیاری از مدیران ارشد و بنیانگذاران خود را از دست دهد و با استعفای آن‌ها مواجه شود. گفته می‌شود که فیسبوک تیمی‌را برای بررسی راهکارهایی درآمدزایی از این اپلیکیشن تشکیل داد که بعد از گذشت اندک زمانی، اعضای این گروه از هم جدا شدند و تمامی‌اقدامات آن‌ها حذف شد.

همه این‌ها نشان می‌دهد که فیسبوک حداقل در این مقطع زمانی، تصمیمی‌به اضافه کردن تبلیغات به واتس اپ ندارد. اما با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان، بعید به نظر می‌رسد که مدیران فیسبوک، نظرشان در آینده تغییر نکند و باری دیگر، طرح درآمدزایی از واتس اپ را به جریان بیاندازند.

منبع
UberGizmo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا