گوگل

تغییرات جدید در نتایج جستجوی کاربران گوگل؛ خوب یا بد؟

گوگل به تازگی آیکون‌های‌های جدیدی را بنا به دلایل نامعلوم به نتایج جستجوهای خود اضافه کرده که این مساله منجر به بهم ریختگی نتایج سرچ و یا بهتر بگوییم سردرگمی‌بسیاری از کاربران شده است. در حالی که گوگل مدعیست که این تغییرات به منظور ارتقای نحوه نمایش اطلاعات و بهبود ارائه نتایج جستجوی کاربران اعمال شده است.

در واقع، گوگل مدعی شده که اضافه شدن آیکون‌های جدید به این دلیل بوده تا مشخص شود که اطلاعات حاصل از جستجو، از کجا می‌آیند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید گوگل تغییرات اخیر را در سال گذشته و در نسخه موبایلی مرورگر خود نیز پیاده کرده بود:

تغییرات جدید در نتایج جستجوی کاربران؛ خوب یا بد؟

اما در مرورگرهای کروم نسخه دسکتاپ این ویژگی بیشتر از آنکه کمک‌حال کاربران باشد، آن‌ها را سردرگم کرده است. تنها چیزی که در تغییرات جدید به چشم می‌آید، مشخص شدن تبلیغات با اضافه شدن کلمه ad است.

گوگل اما در واکنش به گلایه‌های کاربران عنوان کردکه این تغییرات جدید به کاربران کمک می‌کند تا متوجه شوند که اطلاعات حاصل از جستجوی آن‌ها، از چه منبعی است. همچنین می‌توانند بسیار راحت‌تر از گذشته، نتایج را اسکن کنند و تصمیم بگیرند که وارد چه سایتی شوند.

تغییرات جدید در نتایج جستجوی کاربران؛ خوب یا بد؟

زمانی که گوگل شروع به کار کرد، صفحه خالی سرچ و نتایج مینیمال آن بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت و در مقایسه به صفحات نخست موتورهای جستجو همانند یاهو، از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. اما اضافه کردن این آیکون‌ها و تغییرات جدید، ظاهری کارتونی را به نتایج جستجوها می‌دهد.

با این حال، تغییرات که گوگل اغلب در سرچ خود اعمال می‌کند، منجر به ارتقای تجربه کاربری و نمایش بهتر نتایج می‌شود. حال باید دید که آیا این آیکون‌ها تا چد حد می‌توانند به کاربران کمک کنند و تا چه اندازه مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا