تکنولوژیخودروویدئو

هشدار هوشمند تسلا چگونه دو مهاجم را فراری میدهد +ویدیو

دو مردی که به دلایل نامعلوم به یک تسلا مدل ۳ در پارکینگ یک هتل در لاس وگاس حمله کردند احتمالا نمی‌دانستند این خودروی هوشمند تسلا مجهز به سیستم آلارم خودکار و ضبط تصویرشان است.

ویدیوی منتشر شده که توسط یکی ازدوربین‌های خودروی تسلای پارک شده گرفته شده و توسط صاحب خودرو روی یوتیوب گذاشته شده،  نشان می‌دهد این دو مرد تلاش می‌کنند پورت شارژ این خودرو را از جا در بیاورند اما با روشن شدن سیستم آلارم تسلا مجبور به ترک محل می‌شوند.

صاحب خودرو میگوید تسلا مدل ۳ این امکان را به من داد که تمامی فعالیت این دو مرد علیه خودرو را ضبط کنم و آن را به تیم امنیت هتل MGM لاس وگاس بدهم تا تحت تعقیب قرار گیرد.

ویدیو نشان میدهد که یک مرد به سمت خودروی تسلا نزدیک می‌شود و تلاش میکند که یکی از درهای خودرو را باز کند. مرد دوم تلاش میکند که سیم شارژ را از تسلا جدا کند که ناموفق است. بعد دو مرد به پورت شارژ تسلا حمله میکنند تا اینکه چراغهای خودرو روشن شده و با فعال شدن سیستم آلارم آنها پا به فرار می‌گذارند.

به گفته صاحب این خودرو، تسلا ویژگی را در سال ۲۰۱۹ به این خودرو اضافه کرده که در صورت دریافت تهدید یا ضربه صدای آلارم آن فعال می‌شود، صفحه نمایش آن روشن شده و موسیقی با بالاترین میزان شدت صدا شروع به پخش شدن می‌کند. خودرو همچنین هشداری را برای صاحب خودرو روی موبایل ارسال می‌کند و شروع به ضبط ویدیو می‌کند که صاحب خودرو قادر به دیدن آن است.

این ویژگی تسلا Sentry Mode نام دارد.

اخیر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا با انتشار توییتی اعلام کرد که در آینده، احتمالا خودروهای تسلا قادر به مکالمه با افراد خواهند بود.

تسلا سال 2019 را با یک عملکرد فوق‌العاده پست سر کذاشت. این شرکت اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، بالغ بر 365 هزار و 700 دستگاه خودرو را به فروش رسانده؛ یعنی بیشتر از فروش مجموع دو سال گذسته.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا