خودروخودرو الکتریکی

رشد 50 درصدی فروش خودروهای تسلا در سال 2019

تسلا سال 2019 را با یک عملکرد فوق‌العاده پست سر کذاشت. این شرکت اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، بالغ بر 365 هزار و 700 دستگاه خودرو را به فروش رسانده؛ یعنی بیشتر از فروش مجموع دو سال گذسته.

طبق آنچه در گزارش تسلا آمده، این شرکت تنها در سه ماهه چهارم سال 2019 توانست با تولید 105 هزار دستگاه و تحویل 112 هزار دستگاه خودرو، رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند. بخش زیادی از این رشد فروش به خاطر استقبال بالای خریداران از اتومبیل مدل 3 این شرکت بوده است.

تسلا توانست در سه ماهه پایانی 2019، بالغ بر 95 هزار و 500 دستگاه خودروی مدل 3اس را به فروش برساند که نشان‌دهنده افزایش 46 درصدی فروش به نسبت سال 2018 است. در اوایل سال 2019، تسلا اظهار امیدواری کرد که بتواند 360 تا 400 هزار خودرو را تا پایان سال به فروش برساند که البته توانست به این هدف خود دست یابد.

با این حال، تحلیل کارشناسان بر این است که فروش خودروهای تسلا روند صعودی را در پیش گرفته و با توجه به درخواست زیاد کاربران و همچنین نبود امکانات لازم برای تولید، این شرکت تولید چند کارخانه جدید را در دستور کار خود قرار داده است. تسلا حدود یک سال پیش ساخت کارخانه جدید خود در چین را استارت زده بود و اخیرا توانست اولین خودروی مدل 3اس ساخت این کارخانه را به بازار عرضه کند.

گفته می‌شود که برای کارخانه Gigafactory 3 تسلا در چین، تولید سه هزار خودرو در هفته پیش‌بینی شده است. تسلا در نظر دارد تا خودروی کراس اور مدل Y را نیز به خط تولید این کارخانه اضافه کند. ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که فروش مدل Y از مدل اس، مدل ایکس و مدل 3 فراتر خواهد رفت. چندی پیش نیز این شرکت از وانت الکتریکی جدیدی به نام سایبرتراک پرده برداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا