ایران

سفر مارکت، مارکت‌پلیس آژانس‌های مسافرتی

به گفته میثم کیهانی، مدیر دیجیتال مارکتینک «سفر مارکت»، در ایران حدود دو هزار و سیصد آژانس مسافرتی و هواپیمایی وجود دارد که دارای بند الف یا ب هستند و ۱۹۰۰ آژانس از خدمات و سرویس‌های ایرسا استفاده می‌کنند.

در جریان دورهمی صبح امروز سفر مارکت که با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای برگزار شد، کیهانی با بیان اینکه با رشد اینترنت در کشور در صنعت گردشگری انحصارطلبی به‌وجود آمد، گفت: «برخی از آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی که با صنعت و دانش دیجیتال آشنایی نداشتند، افت شدیدی کردند و انحصارطلبی باعث شد بازار بدون رقابت باشد و اولین کسی که از بازار بدون رقیب ضرر می‌کند، مشتری است.»

وی ادامه داد: در بازار گردشگری پنج تا شش بازیگر اصلی وجود داشت که قیمت‌ها را تعیین می‌کردند. تصمیم گرفتیم صنعت گردشگری سفرمارکت را راه‌اندازی کنیم.»

مدیر دیجیتال مارکتینگ سفرمارکت ضمن بی‌معنی خواندن مقایسه این سرویس با آژانس‌های فروش بلیت اظهار کرد: «سفرمارکت امکان مقایسه همه قیمت‌ها را به مشتری می‌دهد. شعار سفرمارکت این است که به گوگل احتیاجی ندارید، چراکه خود موتور جست‌و‌جوی سفر دارد.»

کیهانی رویکرد اصلی مارکت‌سفر را این‌گونه توصیف می‌کند که همه آژانس‌ها باید برنده باشند و اینکه قابلیت جست‌وجو در پلتفرم وجود دارد. وی در ادامه این رویکردها به جلوگیری از اتلاف وقت کاربران، اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان، ارائه همه خدمات مربوط به سفر (ویزا، بلیت اتوبوس، قطار و بیمه) در آینده نه‌چندان دور و ارائه ارزان‌ترین بلیت هواپیمایی داخلی و خارجی به کاربران اشاره کرد.

سفر مارکت

سفرمارکت، مارکت ‌پلیسی است که به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های گردشگری امکان ارائه محصولاتشان را می‌دهد و آژانس‌های آنلاین از جمله علی‌بابا و مستربلیت و… می‌توانند بلیت‌های خود را در وبسایت سفرمارکت به‌فروش برسانند.

لازم به ذکر است که سفر مارکت مجموعه شرکت ایرسا است. شرکت ایرسا با بیش از دو دهه فعالیت آفلاین، یکی از شرکت‌های پرسابقه گردشگری در ایران است که از سال 91 نیز فعالیت خود را در بخش گردشگری دیجیتال آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا