خودروخودرو الکتریکی

مزدا: آلایندگی برخی خودروهای الکتریکی بیشتر از مدل‌های بنزینی است

زمانی که مزدا از باتری 35.5 کیلوواتی در خودروی الکتریکی MX-30 استفاده کرد، سوالات زیادی در ذهن علاقمندان شکل گرفت مبنی بر اینکه چرا ظرفیت باتری این خودرو در مقایسه با نمونه‌های رقیب، تا به این اندازه کم است.

در همین رابطه، کریستین شولتز مدیر تیم تیم تحقیقاتی مزدا در اروپا اعلام کرد که استفاده از این ظرفیت باتری، به خاطر کمک به حفظ کره زمین بوده است. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ظرفیت باتری کوچک بکار رفته در این خودرو، به اندازه‌ایست که میزان انتشار گاز CO2 آن، با خودروی بنزینی مزدا 3‌هاچ‌بک تقریبا برابر است.

شولتز ادامه داد در واقع، باتری‌هایی با ظرفیت بالا که قادر به ارائه مسافت بیشتری هستند، برای محیط‌زیست مضر هستند و گاز CO2 بیشتری را تولید می‌کنند. مزدا اعلام کرد که باتری‌های مجهز به ظرفیت 95 کیلوواتی که در برخی خودروهای تسلا همانند مدل S و مدل X استفاده می‌شود، آلودگی بیشتری را در جو منتشر می‌کنند.

با این حال، ابهامات زیادی در رابطه با گزارش مزدا وجود دارد و هنوز جزییاتی در این خصوص منتشر نشده است. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک خودروی الکتریکی، ظرفیت باتری آن است و هر چه میزان مسافتی که یک خودرو بتواند با یک بار شارژ بپیماید، بیشتر باشد می‌تواند نگاه خریداران بیشتری را به خود جلب کند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که واکنش دیگر شرکت‌ها نسبت به این گزارش چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا