سامسونگنمایشگاه 2020 CES

سامسونگ از نسل جدید‌ حافظه SSD سری T7 رونمایی کرد

سامسونگ در جریان رویداد CES 2020 از چند حافظه SSD قابل حمل سری T7 که مدل‌های ارتقایافته‌ای از‌ هاردهای 5T محسوب می‌شوند، پرده برداشت.

این‌ هاردهای جدید از حداکثر ظرفیت 2 ترابایتی برخوردارند و در کنار آن، سامسونگ تغییراتی را در جهت افزایش سرعت این محصول اعمال و نسل دوم درگاه USB 3.2 را به آن اضافه کرده است. حافظه‌های سری T7 قادرند اطلاعات را با حداکثر سرعت خواندن 1050 مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن 1000 مگابایت بر ثانیه جابجا کنند.

این سرعت نشان می‌دهد که مدل‌های جدید تا برابر سریع‌تر از‌ هاردهای 5T عمل می‌کنند. سامسونگ همچنین اعلام کرده که این سری از حافظه‌های SSD، در صورت استفاده از رابط NVMe، به حداکثر سرعت خود خواهند رسید که البته این شرکت جزییاتی را در این رابطه منتشر نکرد.

خانواده جدید‌ هاردهای SSD قابل حمل سامسونگ، شامل دو مدل به نام‌های T7 و T7 Touch می‌شوند. مدل دوم یعنی T7 Touch که برای اولین بار نمونه آن توسط سامسونگ تولید شده، از قابلیت حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که منجر به ارتقای امنیت اطلاعات ذخیره شده در دستگاه خواهد شد.

این حسگر اثر انگشت، در کنار قابلیت استفاده از رمزعبور و همچنین رمزگذاری سخت‌افزاری 256 بیتی AES است. مدل نخست اما از حسگر اثر انگشت برخوردار نیست.

در خصوص ساخت و جنس این حافظه‌ها نیز باید گفت که مدل‌های T7 و T7 Touch، از کیسی آلومینیومی‌و LED موشن سنس بهره می‌برند. این قابلیت می‌تواند به کاربر نشان دهد دهد که حافظه در حال استفاده است. وزن این درایو حدود 58 گرم عنوان شده و ابعاد آن نیز به 85 در 57 در 8 میلیمتر می‌رسد.

طبق گفته سامسونگ، حافظه T7 Touch از ماه جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. این محصول در مدل‌های 500 گیگابایتی، یک ترابایتی و 2 ترابایتی عرضه خواهد شد. قیمت آن نیز بین 126 تا 399 دلار متغیر خواهد بود. سامسونگ، این محصول را در دو رنگ نقره‌ای و کشی به دست خریداران خواهد رساند. مدل T7 معمولی نیز از سه ماهه دوم امسال عرضه خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا