تکنولوژی

حافظه SSD جدید و جان‌سخت شرکت Lacie معرفی شد

شرکت لَسی (LaCie) از یک حافظه SSD جدید و البته جان‌سخت به نام Rugged SSD Pro رونمایی کرد که می‌تواند گزینه مناسبی برای عکاسان و آن دسته از کاربرانی باشد که به دنبال محصولی با عملکردی قوی و با مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و ضربات احتمالی هستند.

این حافظه قابل‌حمل از قابلیت‌های ارتباطی مدرنی همچون درگاه‌های تاندربولت 3 مجهز به کانکتورهای USB-C بهره می‌برد و طبق ادعای شرکت سازنده، قادر است اطلاعات را تا سرعت 2800 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

راز سرعت بالای انتقال اطلاعات در این حافظه SSD از طریق کنترلر تاندربولت 3 تایتان ریج JHL7440 اینتل نهفته که در ماه ژانویه سال گذشته میلادی توسط این شرکت معرفی شد. جیسون زیلر، از مدیران ارشد اینتل در این خصوص عنوان کرد حافظه LaCie Rugged SSD Pro اولین دستگاه قابل‌حمل در بازار محسوب می‌شود که به جدیدترین فناوری تاندربولت 3 مجهز شده است. کنترلر JHL7440 به شرکت لَسی این اجازه را می‌دهد تا محصولاتی مجهز به سرعت انتقال دیتای بالا را تولید و روانه بازار کنند.

این حافظه همچنین از استاندارد IP67 برخوردار است که مقاومت بدنه آن در برابر نفوذ کردوغبار و آب تا عمق یک متری و برای مدت زمان نیم ساعت را تایید می‌کند. قیمت مدل یک ترابایتی این حافظه برابر با 399 دلار و مدل دو ترابایتی نیز برابر با 699 دلار تعیین شده است.

گفتنی است شرکت لَسی در کنار مدل پرو، دو مدل دیگر از این‌هارد را نیز معرفی کرده که به نام‌های Rugged SSD و Rugged BOSS SSD شناخته ی شوند. در مدل Rugged از درگاه USB 3.1 نسل دوم با سرعت انتقال 950 مگابایت بر ثانیه استفاده شده و مدل BOSS نیز با درگاه USB 3.1 نسل اول با سرعت 408 مگابایت بر ثانیه مجهز شده است. در میان این سه مدل، تنها نسخه BOSS از استاندارد IP 67 برخوردار نیست.

نسخه یک ترابایتی Rugged SSD حدود 300 دلار و دو ترابایتی نیز آن نیز حدود 500 دلار به فروش می‌رسد. مدل دوم یعنی Rugged Boss نیز با قیمت 450 دلار با ظرفیت حافظه یک ترابایتی به فروش خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا