خودروخودرو الکتریکینمایشگاه 2020 CES

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی رسما معرفی شد

سونی در جریان نمایشگاه CES 2020 با رونمایی از مدل مفهومی‌ خودروی الکتریکی جدید خود که با نام ویژن-اس (Vision S) شناخته می‌شود، طرفداران برند خود را غافلگیر کرد. خودرویی که قرار است قدرت این شرکت ژاپنی را در زمینه فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون سنسورهای هوشمند، قابلیت‌های ارتباطی، تجهیزات مرتبط با سرگرمی‌و غیره به رخ جهانیان بکشد.

در واقع، ویژن-است از 33 سنسور مختلف در داخل و بیرون بدنه بهره می‌برد و در کنار آن، به چند نمایشگر با نمایشگر واید، قابلیت صوتی 360 درجه، قابلیت‌های ارتباطی همیشه‌روشن (always-on) و پشتیبانی از محصولات ساخت بوش و بلک‌بری مجهز شده است.

در این محصول، از یک پلتفرم خودروهای الکتریکی با طراحی جدید استفاده شده که به نظر می‌رسد توسط مهندسان شرکت Magna که در زمینه خودروسازی فعالیت دارد و از شرکای سونی محسوب می‌شود، تولید شده باشد. سونی اعلام کرد که با این پلتفرم می‌توان انواع خودروها از قبیل مدل‌های شاسی بلند را نیز تولید کرد.

همانطور که در تصاویر می‌بینید، قسمت بیرونی ویژن-اس با الهام از مدل‌های پورشه طراحی شده است، به نحوی که این مساله در طراحی چراغ‌های جلو بیشتر به چشم می‌آید. در داخل کابین نیز شاهد بکارگیری داشبوردی هستیم که بخش زیادی از آن را نمایشگر در برگرفته است؛ چیزی که نمونه آن را در خودروهای شرکت چینی Byton دیده‌ایم.

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی رسما معرفی شد

همچنین از نمایشگرهای نسبتا بزرگ نیز در قسمت پشتی صندلی‌های جلو، برای سرنشینان عقب استفاده شده است. سونی در این مراسم اعلام کرد که خودروی ویژن-اس، برنامه‌های این شرکت برای آینده حمل و نقل را نشان می‌دهد.

متاسفانه سونی اطلاعات دقیق و کاملی را در خصوص این محصول ارائه نکرد و سوالات زیادی را در ذهن علاقمندان باقی گذاشت. با این حال، هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که این شرکت، مدل مفهومی‌ویژن-اس را از دنیای طرح و مفهوم، به دنیای واقعی راه خواهد داد یا خیر.

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی رسما معرفی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا