اپل

درآمد 125 میلیون دلاری تیم کوک از اپل در سال 2019

درآمد تیم کوک از شرکت اپل در سال 2019 بالغ بر 125 میلیون دلار بود. این رقم معادل 342 هزار دلار در روز و 28 هزار 500 دلار به ازای هر شیفت 12 ساعته.

اما با وجود این رقم هنگفت، امسال از لحاظ درآمد سال خیلی موفقیت‌آمیزی برای تیم کوک نبود چراکه مدیرعامل اپل نسبت به سال 2018 حدود 11 میلیون دلار کاهش درآمد داشته است. اما این 125 میلیون دلار چگونه به تیم کوک رسید؟

همانند دیگر مدیران تکنولوژی تنها بخش از درآمد تیم کوک از اپل به حقوق ماهانه او وابسته است. تیم کوک در سال 2019 مبلغ 3 میلیون دلار از اپل حقوق دریافت کرد و 7.7 میلیون دلار نیز به عنوان پاداش به او داده شد. 114 میلیون دلار باقی‌مانده در ازای سهام او در شرکت اپل دریافت شده است. کوک حالا حدود 400 میلیون دلار سهام در شرکت اپل دارد که بخش بخش اعظمی از آن را سال 2011 و در ازای پذیرفتن سمت مدیرعاملی شرکت اپل (سهام در ازای کار) دریافت کرد.

هزینه‌های میلیون دلاری مدیرعامل اپل

اپل در سال گذشته 457 هزار دلار صرف حفاظت از کوک کرد. این شرکت همچنین 315 هزار دلار را برای سفرهای هوایی او پرداخت کرد؛ سفرهای کاری که تیم کوک برای توسعه کسب و کار و گسترش بازار شرکت اپل انجام داده بود.

تا زمانی که سهام شرکت اپل در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، تیم کوک هم به همان اندازه از لحاظ درآمدی خوشحال خواهد بود. اگرچه سال 2019 طبق انتظار کوپرتینو پیش نرفت و درآمدها پایین‌تر از حد انتظار بود، اما در ادامه ارزش سهام اپل با افزایش 80 درصدی همراه شد و سال 2019 در اصل به بهترین سال شرکت اپل از لحاظ ارزش سهام تبدیل شد.

منبع
Cult of Mac

نوشته های مشابه

‫857 دیدگاه ها

  1. http://www.arusak-diploms-srednee24.com Купить срочно диплом о среднем образовании- Это вариант достать официальный документ о завершении образовательного учреждения. Свидетельство открывает двери к новым карьерным перспективам и карьерному развитию.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا