تکنولوژیموبایل

کاربران هر چند سال یکبار گوشی خود را تعویض می‌کنند؟

این روزها بسیاری از کاربران، حداقل سه سال با گوشی‌های هوشمند خود کار و سپس نسبت به تعویض آن اقدام می‌کنند. این نتیجه بررسی شرکت Ting Mobile است که نشان می‌دهد تنها 10 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، گوشی‌های خود را بعد از حدود دو سال و یا کمتر و برای تجربه لذت با اسمارت‌فونی جدیدتر تعویض می‌کنند.

در گذشته و زمانی که صنعت گوشی‌های هوشمند تا به این اندازه پیشرفت نکرده بود، بسیاری از کاربران تقریبا دو سال با گوشی خود کار می‌کردند و سپس به مدل‌های جدید رو می‌آوردند. اما دیگر این رویه مشاهده نمی‌شود و مدت زمان استفاده از این گوشی‌ها تا چندین سال افزایش یافته است.

علی‌رغم آنکه تولیدکنندگان و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مربوط به گوشی‌های هوشمند، از کاربران می‌خواهند تا گوشی‌های جدید بازار را خریداری کنند، اما نتایج بررسی‌های Ting Mobile حاکی از آن است که دیگر چرخه دوساله تعویض گوشی‌های هوشمند به فراموشی سپرده شده و بسیاری از کاربران، بیش از سه سال با این دستگاه‌ها کار می‌کنند.

این تحقیق که روی 3640 کاربر صورت گرفت، نشان داد که 47 درصد از این افراد گوشی فعلی خود را سه تا پنج سال قبل خریداری کردند. در این میان، حدو 8 نفر نیز اعلام کردند که بعد از گذشته بیش از پنج سال و یا بیشتر، نسبت به تعویض گوشی خود اقدام می‌کنند. تقریبا 30 درصد نیز هر دو سال یکبار و 15 درصد هر سال، مدل‌های جدید را خریداری می‌کنند.

کاربران هر چند سال یکبار گوشی خود را تعویض می‌کنند؟

اندرو مور کریسپین، مدیر محتوایTing Mobile در این رابطه اعلام کرد: بعد از سال‌هایی که فشارهای زیادی به کاربران برای تعویض گوشی‌هایشان وارد می‌شد، اکنون به جایگاهی رسیدیم که می‌بینیم دیگر افراد برای مدت زمانی طولانی‎‌تر با گوشی‌های خود کار می‌کنند و تمایل کمتری به خرید مدل‌های جدید دارند. این روزها، افراد به قیمت و همینطور قابلیت‌های اولیه گوشی‌ها بیش از پیش اهمیت می‌دهند و برایشان مهم نیست که آیا از جدیدترین و بروزترین ویژگی‌ها در گوشی‌هایشان استفاده شده یا خیر.

کاربران هر چند سال یکبار گوشی خود را تعویض می‌کنند؟

همانطور که اشاره شد، درصد کمی‌از این افراد یعنی 10 درصد، گوشی‌های خود را طبق آنچه به عنوان چرخه دو ساله تعویض یاد می‌شود، به‌روز کردند. همه این‌ها نشان می‌دهد که دیگر این چرخه، مفهوم خود را از دست داده که دلایل مختلفی را می‌توان برای این امر برشمرد. برای مثال، گوشی‌های هوشمند امروزی با قیمت‌های نسبتا بالایی عرضه می‌شوند و قدرت خرید کاربران نیز در طی این سال‌ها کاهش یافته است. مورد دیگر مربوط به سیاست برخی شرکت‌های تولیدکننده می‌شود که سعی کرده‌اند ویژگی‌ها و مشخصات پیشرفته‌ای را در گوشی‌های میان‌رده خود تعبیه کنند. امری که سبب شده تا کاربر دیگر تمایلی به خرید مدل‌های جدیدی که تفاوت چندانی با دستگاه فعلی‌شان دارد، نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا