تکنولوژی

رولز رویس به دنبال ساخت سریع‌ترین هواپیمای تمام‌ الکتریکی جهان

در اوایل سال جاری میلادی، شرکت رولز رویس از تسریع بخشیدن به طرح الکتریکی کردن هواپیماها خبر داد و اعلام کرد که برای مجهز کردن ناوگان هوایی به هواپیماهایی عاری از هرگونه آلایندگی، تمامی‌تلاش خود را به کار خواهد بست.

در همین رابطه، این شرکت به تازگی از هواپیمایی جدید تحت عنوان ionBird رونمایی کرد که قرار است رکورد جدیدی را برای هواپیماهای الکتریکی ثبت کند. در حال حاضر این رکورد در اختیار هواپیمای Extra 330LE ساخت شرکت زیمنس قرار دارد.

رولز رویس برای دستیابی به این هدف و تولید هواپیماهایی الکتریی، با شرکت‌های Electroflight و YASA که در همین زمینه فعالیت می‌کنند، وارد همکاری شده است. هواپیمای الکتریکی ionBird در فرودگاهی در بریتانیا رونمایی شد و به عنوان بخشی از پروژه مذکور رولز رویس برای تولید محصولاتی عاری از آلایندی محسوب می‌شود.

در این هواپیمای الکتریکی از باتری 6000 سلولی استفاده شده که به گفته رولز رویس، دارای بیشترین چگالی در میان باتری‌هایی است که تاکنون در دل هواپیماها بکار رفته است. برای درک بهتر قابلیت‌های این باتری باید بگوییم که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافتی حدود 320 کیلومتر را تامین کند.

رولز رویس همچنین در حال کار روی پروژه‌های الکتریکی‌سازی دیگری نیز است که از جمله آنها می‌توان به فناوری E-Fan X اشاره کرد. این فناوری با همکاری شرکت ایرباس در دست ساخت است و برای هواپیماهای هیبریدی-الکتریکی تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رولز-رویس به دنبال ساخت سریع‌ترین هواپیمای تمام‌ الکتریکی جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا