تکنولوژیلپ‌تاپ

با Mag1 آشنا شوید؛ کوچک‌ترین لپ‌تاپ مجهز به تاچ‌پد در جهان

در گذشته‌هایی نه‌چندان دور، لپ‌تاپ‌هایی که تحت عنوان نت‌بوک (NetBook) شناخته می‌شوند، بر بازار حکمرانی می‌کردند. اما همانند دایناسورها، سرنوشتی چون انقراض در انتظارشان نبود و با ورود شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ، از صحنه روزگار محو شدند.

با این حال و با توجه به تصمیم برخی از شرکت‌ها برای احیای محصولات و کنسول‌های قدیمی، شرکت چینی Magic Ben نیز به این جرگه پیوست و این قبیل لپ‌تاپ‌ها را با محصول جدید خود به نام Mag1، باری دیگر به چرخه حیات اضافه کرد.

ابعاد بدنه این لپ‌تاپ کوچک حدود 20.7 در 14.6 سانتیمتر عنوان شده و ضخامت بدنه آن نیز به 1.8 سانتیمتر می‌رسد که تقریبا با اندازه یک کاغذ A5 برابری می‌کند. وزن Mag1 نیز کمتر از 700 گرم عنوان شده و این یعنی می‌توان این لپ‌تاپ را با خیال راحت و بدون کمترین نگرانی در خصوص وزن و ابعاد، حمل کنند.

نکته جالب در خصوص Mag1 این است که تعداد درگاه‌های آن بیشتر از یک مک‌بوک است به طوری که از یک درگاه USB 3.0، یک درگاه USB-C، یک ورودی کارت حافظه میکرو SD، یک سوکت صوتی و بالاخره یک درگاه میکرو HDMI بهره می‌برد.

این لپ‌تاپ با وجود مشخصات قابل قبول، از قیمت بسیار مناسبی نسبت به لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بهره می‌برد. در Mag1 از پردازنده Core M3-8100Y، رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی استفاده شده است.

نمایشگر Mag1، لمسی بوده و از رزولوشن 2560 در 1600 و نسبت ابعاد 16:9 برخوردار است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم استایلو، کیبورد مجهز به نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

باتری Mag1 از نوع لیتیوم یونی بوده و قادر است با یک بار شارژ کامل، بین 6 تا 9 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. این محصول را می‌توان با قیمت 789 دلار خریداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا