تکنولوژیسونی

تقاضای بالای سنسورهای دوربین، سونی را به دردسر انداخت

تقریبا تمامی‌تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، از سنسورهای دوربین سونی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که این مساله، سونی را به دردسر انداخته است. این شرکت برای تامین نیاز تولیدکنندگان، تولید سنسورهای دوربین را به صورت 24ساعته در دستور کار دارد اما شاید با این فشار کاری هم نتواند به حجم تولیدی مدنظر دست یابد.

اخیرا تروشی شیمیزو، مدیر تولید محصولات نیمه‌هادی سونی در این رابطه عنوان کرد که سونی برای دومین سال پیاپی، کارخانه‌های خود را حتی در فصل تعطیلات سال نوی میلادی نیز باز نگه داشته تا بتواند سنسورهای دوربین مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کند.

سونی اخیرا میزان سرمایه‌گذاری‌های خود در سال مالی 2019 را تا دوبرابر افزایش داده و به عدد 2.6 میلیارد دلار رسانده است. این شرکت همچنین، قصد دارد تا کارخانه جدیدی را در ناکازاکی راه‌اندازی کند که گفته می‌شود در ماه آوریل 2021 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید چند سالیست که استفاده از دوربین مجهز به حداقل سه سنسور در دل گوشی‌های هوشمند رایج شده است چراکه تولیدکنندگان دیگر تمرکز خود را روی دوربین محصولاتشان متمرکز کرده‌ند تا بتوانند خریداران را نسبت به خرید و ارتقای گوشی‌هایشان ترغیب کنند.

شرکت‌های سامسونگ و هواوی در این زمینه پیشگام هستند که  اخیرا سنسورهایی با رزولوشن‌های بالا را تولید و در محصولات خود استفاده کرده‌اند. در این میان، شرکت اپل نیز مشاهده می‌شود که امسال، آیفون 11 پرو خود را مجهز به دوربینی به سه سنسور روانه بازار کرد.

شیمیزو گفت: دوربین به یکی از بزرگ‌ترین وجه تمایز میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و این مساله در میان کاربران نیز مشاهده می‌شود چراکه گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی سبب شده تا افراد هر لحظه بخواهند تصاویر و ویدیوهایی را در این فضا به اشتراک بگذارند. اما با توجه به شرایط موجود و علی‌رغم تمامی‌تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایمان، باید از مشتریان خود به خاطر عدم تحویل به موقع سفارش‌هایشان عذرخواهیم کنیم.

محصولات نیمه‌هادی از پلی استیشن، پرسودترین کسب و کار شرکت سونی محسوب می‌شود و این شرکت پیش‌بینی کرد که درآمد عملیاتی حاصل از فروش این محصولات تا پایان ماه مارس 2020، با رشدی 38 درصدی همراه خواهد بود. گفتنی است مهندسان سونی در حال طراحی و توسعه سنسورهای جدیدی هستند که می‌تواند به صورت سه بعدی جهان پیرامون خود را ثبت کند. در این سیستم از روشی به  Time of Flight استفاده می‌شود که قادر است با اندازه‌گیری دقیق‌تر فاصله اشیا تا دوربین، جزییات بیشتر و عمق دقیق‌تری را برا تصاویر به ارمغان آورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا