سونیموبایل

تدارک سونی برای سال 2020 با چهار گوشی پرچمدار و سه گوشی‌ میان‌رده

اگرچه حال و روز شرکت سونی در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند تعریف چندانی ندارد، اما این شرکت قصد دارد تا در سال آینده میلای، جان تازه‌ای را به این کسب‌وکار خود ببخشد. از جمله تغییرات بارزی که در سری جدید اکسپریای سونی اعمال خواهد شد، استفاده از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد 21:9 است.

طبق اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده، سونی در سال 2020 از چهار گوشی پرچمدار و سه گوشی در کلاس میان‌رده رونمایی و روانه بازار خواهد کرد. هر چهار نسخه پرچمدار به پردازنده اسنپدراگون 865 و قابلیت ارتباطی 5G مجهز خواهند بود و در مدل‌های میان‌رده نیز از چیپست اسنپدراگون 735 استفاده خواهد شد. گفته می‌شود که این تراشه نیز از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد.

در ماه ژوئن امسال، تصاویری از یک اسمارت فون متعلق به سونی با سیستم دوربین شش گانه در فضای وب منتظر شد که اکنون و با توجه به اطلاعات جدید، احتمالا این گوشی تحت عنوان اکسپریا 0 و در سال 2020 معرفی خواهد شد.

این گوشی علاوه بر قابلیت 5G، به دوربینی با آرایشی از سنسورهای متفاوت مجهز خواهد بود به طوری که یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی یا دیافراگم f1.2/2.4 و سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی با همین دیافراگم را در خود جای خواهد داد. دیگر سنسورهای این دوربین نیز شامل یک ماژول 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و سنسور 0.5 مگاپیکسلی ToF می‌شوند. به احتمال فراوان، سونی از این گوشی در جریان نمایشگاه ایفا 2020 رونمایی خواهد کرد.

تدارک سونی برای سال 2020 با چهار گوشی پرچمدار و سه گوشی‌ میان‌رده

محصول دیگر مورد انتظار سوی، اکسپریا 3 است که نمونه‌ای کامپکت از مدل‌های اکسپریا محسوب می‌شود. این محصول به نمایشگری با نسبت ابعاد 21:9 و پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز و بدنه پشتی آن نیز از طراحی منحنی برخوردار خواهد بود. اکسپریا 3 نیز فناوری 5G، سیستم دوربین سه گانه و رزولشن نمایشگر کوآد اچ‌دی را خود جای خواهد داد.

همچنین قرار است که نسخه جدیدی از گوشی اکسپریا 1 نیز در سال آینده میلادی، روانه بازار شود. این محصول احتمالا اکسپریا 1.1 نام خواهد داشت و علاوه بر نمایشگری با پنل 4K، از سیستم دوربین چهارگانه نیز بهره خواهد برد.

محصول دیگری که بروزرسانی خواهد شد، اکسپریا 5 نام دارد که نسخه جدید آن تحت عنوان اکسپریا 5.1 شناخته می‌شود. گفته می‌شود که این دستگاه، مدل جمع‌وجورتری از اکسپریا 1.1 محسوب می‌شود که با همان سیستم دوربین چهارگانه اما با رزولوشن نمایشگر کوآد اچ‌دی عرضه خواهد شد. زمان رونمایی از این دو گوشی، نمایشگاه MWC 2020 پیش‌بینی شده است.

تدارک سونی برای سال 2020 با چهار گوشی پرچمدار و سه گوشی‌ میان‌رده

در خصوص مدل‌های میان‌رده سونی نیز باید گفت که احتمالا شاهد عرضه اکسپریا 10.1 خواهیم بود که مدل ارتقایافته‌ای از اکسپریا 10 موجود خواهد بود و از فناوری 5G نیز بهره خواهد برد.  از دیگر گوشی‌هایی که به این خانواده اکپسریا اضافه خواهند شد، می‌توان به مدل‌های ارتقایافته اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا 9.1 اشاره کرد و گفته می‌شود که این دو نیز از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد.

البته فعلا هیچ یک از این اطلاعات، به صورت رسمی‌توسط سونی تایید و یا رد نشده‌اند؛ بنابراین، باید منتظر ماند و خبرهای بعدی در روزهای آتی را دنبال کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا