خودرو الکتریکی

با موتورسیکلت الکتریکی Nawa Racer آشنا شوید

شرکت Nawa Technologies به تازگی از یک موتورسیکلت الکتریکی جدید تحت عنوان Nawa Racer پرده برداشت که از باتری به مراتب قوی‌تری نسبت به موتورهای الکتریکی موجود بهره می‌برد.

مهندسان این شرکت اخیرا موفق به تولید فناوری جدیدی برای ساخت باتری‌های لیتیوم-یونی هیبریدی شده‌اند که از فناوری «Ultracapacitor» به منظور استفاده مجدد از انرژی تولیدشده توسط ترمز موتورسیکلت بهره می‌برد. این باتری در دل موتورسیکلت الکتریکی Nawa Racer بکار رفته و طبق آنچه شرکت سازنده اعلام کرده، می‌توان از آن در تمامی‌محصولات الکتریکی استفاده کرد.

موتور Nawa Racer با الهام از موتورهای مسابقه‌ای و با ظاهری چشم‌نواز و آینده‌نگرانه طراحی شده است. در خصوص عملکرد این موتورسیکلت الکتریکی نیز باید گفت که قادر است ظرف مدت زمان 3 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

همانطور که اشاره شد، وجه تمایز Nawa Racer، باتری لیتیوم-یونی هیبریدی آن است که به فناوری Ultracapacitor مجهز شده و اولین موتورسیکلت تحت این فناوری به حساب می‌آید. این باتری قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن 300 کیلومتر را تامین کند. این یعنی، تقریبا دو برابر باتری‌های بکار رفته در موتورسیکلت‌های الکتریکی موجود که مسافت 180 کیلومتری برای آن‌ها اعلام شده است.

با موتورسیکلت الکتریکیNawa Racer  آشنا شوید

فناوری تعبیه شده در این باتری، حدود 80 درصد از انرژی آزادشده از ترمز موتورسیکلت را جذب کرده و مورد استفاده مجدد قرار می‌دهد. از آنجایی که بخشی از انرژِی این باتری از طریق ترمز کردن بدست می‌آید، میزان مسافت اعلام شده در محیط‌های شهری محقق خواهد شد و نباید انتظار داشت که این عملکرد را در بزرگراه‌ها نیز شاهد باشیم.

از آنجایی که شرکت Nawa Technologies در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت نمی‌کند، بعید به نظر می‌رسد که شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم اما این شرکت قصد دارد تا این موتورسیکلت و فناوری Ultracapacitator را در جریان نمایشگاه CES 2020 برای علاقمندان رونمایی کند. این شرکت قصد دارد تا تولید انبوه فناوری مذکور را در سال 2020 آغاز کند و آن را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت، خودرو و غیره قرار دهد.

منبع
Tech Spot

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا