تکنولوژی

برترین موتورسیکلت‌های تمام الکترونیک دنیا

خودروهای پاک به خودروهایی گفته می‌شود که هیچ نوعی از آلودگی را به محیط زیست وارد نمی‌کنند و این روزها تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است. اما در صنعت موتورسیکلت‌ها، خبر زیادی از ورود این تکنولوژی نبود. با وجود این تعداد موتورسیکلت‌های تمام الکتریک روبه افزایش است و تکنولوژی آنها نیز پیشرفته‌تر از گذشته شده است. این موتورسیکلت‌ها در سایزهای متفاوت، زمان شارژهای مختلف و قابلیت های دیگر عرضه شده‌اند و هر محصول جدیدی که در این حیطه وارد بازار می‌شود، قابلیت جدید و منحصر به فردی را ارائه می کند.

 

موتورسیکلت BMW Motorrad VISION NEXT 100

شاید بهترین شرکتی که می‌تواند موتورسیکلت‌های خارق العاده طراحی کند، شرکت BMW باشد. موتورسیکلت VISION NEXT 100 تمام الکتریک، با قابلیت تعادل سازی خودکار‌، بدون تولید ذره‌ایی آلودگی ، به گونه‌ایی طراحی شده که گویا موتورسیکلت اختصاصی بت من است! رنگ مشکی مات این موتورسیکلت آن را بسیار شبیه موتورسیکلت‌های فیلم‌هایی کرده که آینده را به نصویر می‌کشند.

این موتور، ماه گذشته در لس آنجلس رونمایی شد و آخرین محصول صنعت موتورسیکلت سازی شرکت ب ام و محسوب می‌شود و قاب بیرونی آن از جنس آلومینیوم با پوشش فیبر کربنی است. موتور به تنهایی به صورت کاملا متعادل می‌ایستد و همین ویژگی به امنیت آن اضافه می‌کند تا حدی که شرکت ب‌ام‌و پیشنهاد داده است که موتورسوار می‌تواند حتی بدون کلاه ایمنی نیز از آن استفاده کند. البته ما این پیشنهاد را نمی‌کنیم! این شرکت همراه با این موتورسیکلت، عینک مخصوص هوشمندی نیز عرضه می‌کند که هم جایگزین شیشه جلوی موتور شده و هم نقش آینه‌های بغل موتور را ایفا می‌کند. علاوه بر این موتورسوار می‌تواند از طریق این عینک، به اطلاعات جهتیابی و مسیریابی نیز دسترسی داشته باشد.

 

AP Works Light Rider

این موتورسیکلت، اولین موتور ساخته شده از طریق تکنولوژی پرینت سه بعدی است که آپریل امسال معرفی شد. Light Rader توسط APWorks، یکی از زیرشاخه‌های شرکت Airbus تولید شده است. از قابلیت‌های این موتور می‌توان به طی حداکثر مسافت  37 مایل و حداکثر سرعت 50 مایل در ساعت اشاره کرد. بدنه این موتور به طور خاصی طراحی شده و وزن آن فقط 13 پوند است تقریبا 30 درصد کمتر از یک موتورسیکلت معمولی. تمام سیم کشی‌ها و موتور اصلی آن، به طور ماهرانه‌ایی به صورت پنهان تعبیه شده و ظاهرموتور بسیار شبیه موتورهای فیلم‌های علمی تخیلی است. از این موتور تنها 50 عدد ساخته خواهد شد که با قیمت 56.000 دلار به فروش می‌رسد.

 

Concept Honda Chopper

چند سال پیش، شخصی یک کانسپت از موتورسیکلتی طراحی کرد که مورد توجه گروه‌های ضربتی قرار گرفت. نام Honda Chopper ایده Peter Norris، طراح و سازنده بازی‌های ویدیویی بود. این موتورسیکلت شکل جدیدی از موتورسیکلت را ارائه کرده است و نام شرکت خودروسازی Honda به روی آن نقش بسته که شاید گزینه بسیار عالی برای ساخت چنین موتورسیکلتی باشد. موتورالکتریکی اصلی درست بالای چرخ ها تعبیه شده و نقطه گرانشی موتور، پایین‌تر از موتورسیکلت‌های استاندارد طراحی شده تا به ثبات و کنترل موتور بیشتر کمک شود. هنوز مشخص نیست که آیا این طرح به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر اما در هر حال طرح خارق العاده‌ایی است.

 

Johammer J1

موتورسیکلت الکتریک Johammer J1 قرار است یک موتور منحصر به فرد باشد. این موتور بعد از هربار شارژمی‌تواند  125 مایل مسافت طی کند. باتری‌های بزرگ، این امکان را به موتورسیکلت می‌دهد تا ظرفیت ذخیره سازی انرژی بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های معمولی داشته باشد. این موتورسیکلت در تعداد اندک و در یک کارخانه در اتریش تولید شده و با قیمت 31.860 دلار به فروش می‌رسد.

 

Voxan Wattman

این موتورسیکلت در سال 2013 عرضه شد و در آن زمان به دلیل تعبیه باتری‌های 12.8kWh، به عنوان قدرتمند ترین موتورسیکلت الکتریک شناخته می‌شود. این وسیله سرعت صفر تا 60 مایل را در 3.4 ثانیه پرمی‌کند. شاید یکی از بهترین ویژگی‌های این موتور این باشد که باتری‌ها در نیم ساعت به طور کامل شارژ می شوند که در چنین شرایطی یک موتور سیکلت می تواند 111 مایل مسافت را طی کند. Voxan Wattman ابتدا به صورت مفهومی معرفی شد و شانس این را پیدا کرد که به واقعیت تبدیل شود و به بازار راه پیدا کند.

 

The Tron Lightcycle

سال 2011، برادران Choppers این موتورسیکلت را طراحی کرده‌اند. موتوری تماما الکتریک که هنگام حرکت رقص نور اجرا می‌کند! این موتور که با چراغ‌های ال ای دی پوشانده شده، قادر است بعد از 35 دقیقه شارژ، مسافتی معادل 100 مایل را با سرعت حداکثر 100 مایل در ساعت بپیماید. اما سازندگان این موتور سیکلت عنوان کرده‌اند که ویژه‌گی اصلی موتور این است که کل چرخ‌ها و قسمتی از بدنه فیبرکربنی موتور، با لامپ‌های ال ای دی پوشانده شده که هنگام حرکت منظره بی‌نطیری مانند شعله آتش را با رقص نور شکل می‌دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا