متا

اطلاعات بیش از 267 میلیون کاربر فیسبوک در معرض افشا قرار گرفت

اطلاعات بیش از 267 میلیون کاربر آمریکایی فیسبوک به مدت دو هفته در یک دیتابیس به‌صورت آنلاین در معرض افشا قرار گرفته بود. این خبر توسط وبسایت Compariteh و به نقل از «باب دیانچکو» محقق امنیتی آمریکایی منتشر شده است. این دیتابیس در این مدت برای همه کاربران بدون نیاز به رمز عبور قابل دسترسی بوده و شامل نام، آی‌دی فیسبوک و شماره تلفن افراد می‌شود.

گزارش سایت Comparitech نشان می‌دهد که این دیتابیس این پتانسیل را در اختیار افراد قرار داده که از این اطلاعات برای ارسال پیام‌های اسپم و حتی کلاهبرداری از کاربران استفاده کنند. هنوز مشخص نیست چه کسانی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

البته فیسبوک در زمینه محافظت از اطلاعات کاربران اصلا سابقه خوبی ندارد. چند ماه پیش هم این شرکت اطلاعات بیش از 419 میلیون کاربر خود را در معرض افشا قرار داده بود.

حال که فیسبوک با معضل اعتماد نکردن کاربران مواجه است، چطور می‌تواند صدها میلیون کاربر خود را راضی به استفاده از سیستم عامل اختصاصی کند؟

خبرهای جدید حاکی از این است که فیسبوک به تازگی با «مارک لوکوفسکی» برنامه‌نویس ویندوز به توافق رسیده و این شخص قرار است با همکاری فیسبوک یک سیستم عامل اختصاصی برای این شبکه اجتماعی طراحی کند.

به‌نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد وابستگی خود را به شرکت‌های رقیب از جمله گوگل به پایان برساند.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا