متا

اطلاعات خصوصی هزاران کارمند فیسبوک به سرقت رفت

اطلاعات خصوصی بیش از 29 هزار کارمند فیسبوک که به صورت رمزگذاری نشده روی چند هارد درایو ذخیره شده بود، از داخل خودروی یکی از کارکنان این شرکت به سرقت رفت.

به گزارش بلومبرگ، این هارد درایو حاوی اطلاعات هزاران کارمند آمریکایی فیسبوک در سال 2018 بوده که در این بین اطلاعاتی از جمله شماره حساب بانکی، نام کارمند، 4 رقم آخر کد امنیت اجتماعی، میزان حقوق، پاداش‌ها و جزئیات دیگر وجود داشته است.

فیسبوک این خبر را از طریق ایمیل به اطلاع کارکنان خود رسانده است.

گرچه اطلاعات به سرقت رفته حاوی دیتای کاربران فیسبوک نبوده، اما احتیاط فیسبوک در محافظت از اطلاعات شخصی را بار دیگر زیر سوال می‌برد و با توجه به سابقه نه‌چندان درخشان فیسبوک در زمینه حریم خصوصی، این اتفاق باعث شگفتی شده است. همچنین طبق شواهد فیسبوک یک ماه بعد از این اتفاق مطلع شده چراکه طبق شواهد این سرقت دوم نوامبر رخ داده است. در ایمیل فیسبوک آمده که شرکت بیستم نوامبر متوجه گم شدن هارد درایوها شده و 9 روز بعد تایید کرده که این هارد درایوها حاوی چه اطلاعاتی بوده‌اند. فیسبوک همچنان برای یافتن هارد درایوهای گم‌شده با پلیس همکاری می‌کند و به کارمندانی که در پروسه شناسایی سارق کمک کنند، دو سال اشتراک رایگان اهدا می‌کند.

هنوز دلیل اینکه چرا هارد درایوها از شرکت فیسبوک خارج شده‌اند مشخص نیست چراکه این کارمند حق خارج کردن این اطلاعات از داخل شرکت و قرار دادن آنها درون خودروی شخصی را نداشته است. نکته ترسناک بعدی اینکه چنین اطلاعات شخصی و محرمانه‌ای به صورت رمزگذاری نشده نگهداری شده‌اند در حالی که در منطقه «Bay Area» که کارمندان فیسبوک در آن زندگی زندگی می‌کنند، آمار سرقت بسیار بالا است.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا