اوبر

فعالیت اوبر در آلمان متوقف شد

دادگاهی در آلمان با صدور حکمی، فعالیت های شرکت ارائه‌دهنده خدمات مسافربری اوبر را در این کشور متوقف و اعلام کرد که این شرکت آمریکایی، مجوز لازم برای ارائه خدمات جابجایی مسافران با استفاده از خودروهای اجاره‌ای را ندارد.

این حکم در حالی صادر شد که اوبر چندی پیش نیز مجوز فعالیت خود در شهر لندن را نیز از دست داده بود. نهادهای قانونگذار این شهر اعلام کرده بودند که اوبر نمی‌تواند امنیت مسافران را تامین کند و از این رو، مجوز فعالیت آن را لغو کردند. اوبر در آلمان، در هفت شهر از قبیل فرانکفورت، برلین و مونیخ فعالیت داشت و به طور انحصاری با شرکت‌های اتومبیل‌های اجاره‌ای کار می‌کرد و رانندگان مورد تایید آن‌ها را به استخدام خود در می‌آورد.

اگرچه این حکم در آلمان اجرا شده، اما اوبر می‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد. سخنگوی اوبر در این زمینه گفت: ما حکم دادگاه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و تمامی‌تلاش خود را برای تداوم ارائه خدمات خود در این کشور به کار خواهیم بست.

به گفته یک منبع نزیک به اوبر، این شرکت قصد دارد تا تغییراتی را در نحوه کارکرد و فعالیت‌های خود در آلمان، بزرگ ترین  اقتصاد اروپا، ایجاد کند. در صورت نهایی شدن این حکم، اوبر می‌بایست برای هر سفر، حداقل 250 یورو جریمه بپردازد که در برخی موارد، این میزان به 250 هزار یورو نیز خواهد رسید.

منبع
رویترز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا