تکنولوژیفضا

قوی‌ترین موشک ناسا رونمایی شد

سازمان فضایی ناسا قصد دارد تا در سال 2024 و در قالب پروژه آرتمیس، فضانوردان خود را به کره ماه بفرستد. برای تحقق این هدف، ناسا از چند وقت پیش، تولید موشک جدیدی را آغاز کرده که این موشک در برنامه Space Launch System می‌گنجد.

اما ناسا به‌تازگی از جدیدترین و قدرتمندترین موشکی که توسط مهندسان این سازمان تولید شده، رونمایی کرد. طبق گفته این سازمان، موشک مذکور قادر است علاوه بر فضانوردان، فضاپیمای اوریون و تجهیزات مورد نیاز را نیز با خود حمل کند.

طبیعی است که حمل همه این موارد توسط این موشک، قدرت و نیروی بسیار بالایی را می‌طلبد. این توان بالا اگر بدرستی مدیریت نشود، می‌تواند منجر به وارد آوردن فشار به موشک و در نهایت آسیب رساندن به آن شود. مهندسان ناسا برای تست این موشک، آن را تحت فشار بالا قرار دادند که نتیجه آن، تقریبا با آنچه انتظار داشتند یکسان بود.

انرژی این موشک قدرتمند از طریق سوخت هیدروژنی مایع تامین می‌شود و در این آزمایش، ناسا مخزن سوخت موشک مذکور را نیز در فشار بالا مورد ارزیابی قرار داد. ناسا در این رابطه عنوان کرد: در تست‌های بعمل آمده روی مخزن سوخت این موشک مشخص شد که این مخزن می‌تواند میزان فشاری که به آن در سفر به ماه وارد می‌شود، تحمل کند. در این تست، هیچ نشانه‌ای از درز و یا ترک روی این مخزن مشاهده نشد.

جیم بریدستین، مدیر ارشد ناسا در این رابطه عنوان کرد که این سازمان فضایی، برنامه‌های خود برای آینده را برای مردم تشریح خواهد کرد. با اتمام این آزمایش‌ها و تولید نسخه نهایی این موشک، فضانوردان می‌توانند با قوی‌ترنی موشکی که تاکنون توسط مهندسان این سازمان تولید شده، مسافر فضا شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا