اپل

پیش‌بینی‌های جدید از آیفون‌های 2021؛ تغییرات بزرگ در راه است؟

در گزارش جدید منتشر شده توط تحلیل‌گر موسسه جی‌پی مورگان، ادعا شده که اپل به دنبال تغییر استراتژی معرفی پرچمداران این شرکت برای سال 2021 است. در گزارشی که این تحلیل‌گر پس از مصاحبه با زنجیره‌های تامین اپل منتشر کرده، پیش‌بینی می‌شود اپل در سال 2021 در دو تاریخ متفاوت از پرچمداران جدید خود رونمایی کند. در حال حاضر اپل هر سال اواخر سپتامبر جدیدترین پرچمداران خود را پرده‌برداری می‌کند.

در این گزارش آمده که این تغییر رویه، این امکان را به اپل می‌دهد که رونمایی‌های سالانه و سنتی خود را کمی تغییر داده و با معرفی پرچمداران به صورت شش ماهه، انعطاف‌پذیری بیشتری برای تغییر در محصولات و همچنین رقابت با دیگر شرکت‌ها داشته باشد. در حال حاضر به غیر از اپل، دیگر تولید کنندگان اسمارت‌فون در طول سال در چند نوبت مختلف از جدیدترین محصولاتشان رونمایی می‌کنند. اما اپل در استراتژی فعلی خود تنها یک مرتبه در سال فرصت آزمون و خطا دارد.

تغییر در چرخه معرفی و تولید آیفون می‌تواند با رویه دیگر شرکت‌های بزرگ از جمله هواوی و سامسونگ همخوانی داشته باشد. این دو شرکت در حال حاضر سالانه در دو نوبت از پرچمداران خود رونمایی می‌کنند. اما اپل جدا از اینکه تنها یک بار در سال از پرچمدارانش رونمایی می‌کند، هیچ گوشی میان رده‌ای را نیز برای طرفداران عرضه نکرده و از این رو درآمد خود را به گوشی‌های گران قیمت محدود می‌‌کند.

جدا از این پیش‌بینی برای سال 2021، کارشناسان احتمال می‌دهند اپل در سال 2020 آیفون‌های خود را با نمایشگر اولد و با پشتیبانی از 5G عرضه ‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود برخی از پرچمداران جدید اپل از امواج میلی‌متری پشتیبانی نکنند.

انتظار می‌رود در سال جدید شاهد ظهور آیفون‌ها در سایزهای جدید و متفاوت باشیم که طبق گفته برخی یک آیفون 5.4 اینچی و دو مدل آیفون 6.1 اینچی و یک مدل 6.7 اینچی برای سال آینده یعنی 2020 در نظر گرفته شده است. گفته شده که دو مدل پیشرفته‌تر از این آیفون‌ها به مودم 5G، دوربین سه‌گانه و سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی مجهر خواهند بود و مدل‌های دیگر با دوربین دوگانه، پشتیبانی از امواج منفی 6گیگاهرتز و همچنین دوربین‌هاب فاقد سیستم تشخیص عمق سه‌بعدی عرضه خواهند شد. کارشناسان می‌گویند اگر اپل سال آینده از آیفون 5G رونمایی کند، کاربران و طرفداران خیلی زیادی به ارتقاء آیفون‌های خود ترقیب خواهند شد.

اگر اپل از 5G در تمامی پرچمداران سال آینده خود استفاده کند، مطمئنا بهترین اتفاق ممکن برای طرفداران خواهد بود اما بعید است چنین امری سال آینده محقق شود. انتظار می‌رود سال آینده شاهد به‌کارگیری این تکنولوژی در حداقل دو مدل از آیفون‌های 2020 باشیم.

منبع
GSM Arena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا