متا

اضافه شدن قابلیتی شبیه به Close Friends اینستاگرام به فیسبوک

فیسبوک در حال طراحی قابلیتی جدید برای مسنجر خود است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای مدنظر خود را تنها برای دوستان نزدیک و کاربران محدودی به اشتراک بگذارند.

مهندسان فیسبوک فعلا در حال کار بر روی این ویژگی که برای اولین بار توسط یکی از تولیدکنندگان اپلیکیشن به نام جین مانچون وانگ گزارش شد، هستند. قرار است که این قابلیت با نام Favorites عرضه شود. درواقع، این قابلیت شبیه به قابلیت Close Friends اپلیکیشن اینستاگرام است.

گفته می‌شود با ویژگی Favorite، کاربران می‌توانند به صورت دستی، افرادی را به عنوان دوستان نزدیک خود انتخاب نمایند و در صورت تمایل، استوری‌ها و یا پست‌های خود را به افراد این لیست ارسال کنند. درواقع، Favorite، چیزی بین ارسال عمومی‌و ارسال خصوصی است.

به عبارتی، می‌توان گفت که Favorite، قابلیتی است فیسبوک قصد دارد تا با کمک آن، کاربران را به اشتراکب بیشتر محتوا در این پلتفرم ترغیب و نگرانی‌های آن‌ها در خصوص مشاهده این محتوا توسط تمامی‌کاربران برطرف کند.

همچنین، عرضه این قابلیت را می‌توان در راستای تلاش‌های مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک برای تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به پلتفرمی‌ارتباطی با تمرکز بر روی حفاظت از حریم شخصی کاربران تلقی کرد. فیسبوک پیشتر نیز قابلیتی مشابه تحت عنوان Friend Lists را عرضه کرده بود که به کاربر این اجازه را می‌داد تا دوستان خود در فیسبوک را در گروه‌هایی همچون Close Friends، Acquaintances و Restricted دسته‌بندی کند. اما به نظر می‌رسد که استفاده از Favorite بسیار راحت‌تر بوده و دردسر کمتر خواهد داشت.

این قابلیت فعلا در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و حتی استفاده از آن میان کارمندان این شرکت نیز آغاز نشده است. این یعنی، Favorite هنوز جای کار دارد و ممکن است دستخوش تغییرات زیادی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا