اپل

چرا اپل دیگر آمار فروش تعداد محصولاتش را اعلام نمی‌کند؟

در جریان اعلام آمارهای فصل مالی چهارم شرکت اپل مدیر مالی این شرکت لوکاماستری اعلام کرد که دیگر این شرکت آمار فروش تعداد آیفون، آی پد یا کامپیوترهای مک را اعلام نخواهد کرد.

این کاری بود که تاکنون اپل در زمینه محصولات کوچک‌تر و با آمار فروش ضعیف‌تر انجام می‌داد اما ظاهرا حالا تصمیم گرفته آن را به همه محصولاتش تعمیم دهد تا خود را از زیر فشار کاهش فروش تعدادی محصولات خارج کند.

اپل اما آمار این محصولات کوچک‌تر را با محصولات دیگر ترکیب و اعلام می‌کرد.

این تصمیم به دنبال آن اعلام شد که مشخص شد درصد فروش آیفون نسبت به سال قبل تغییری نکرده است هر چند درآمد آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

اپل اعلام کرده تصمیم برای عدم اعلام تعداد فروش محصولات به این دلیل است که این آمار بیان کننده پیچیدگی‌های تجارت آن محصولات نیست و به خصوص ارتباط رابطه تعداد آنها با تجارت به کمترین زمان ممکن نسبت به گذشته رسیده است.

تیم کوک مدیر عامل اپل هم می‌گوید: « این موضوع کمی شبیه زمانی است که شما به فروشگاهی رفته‌اید و از آن خرید کرده‌اید و کارتتان را به صندوق‌دار داده‌اید و صندوق دار هنگام حساب کردن خریدها از شما بپرسد چند قلم کالا خریده‌اید؟

تیم کوک و کامپیوتر مک

کوک اضافه می‌کند: اهمیتی ندارد که چند قلم جنس خریده شده و تعداد آنها تاثیری در ارزش کلی انها نمی‌گذارد. »

هرچند تعداد فروش احتمالا به طور دقیق مشخص کننده وضعیت تجارت اپل نیست اما آن آمارها به تحلیل‌گران و روزنامه‌نگاران کمک می‌کرد که قیمت متوسط محصولات را محاسبه کنند. برای مثال تعداد فروش آن‌ها می‌توانست مشخص کند که فروش مدل‌های مختلف آیفون چه تفاوتی با هم دارد به خصوص که قیمت آیفون‌های جدید مثل آیفون ۱۰ اس یا آیفون ۱۰ اس مکس و یا آیفون XR قیمتی بالاتر از آیفون های مدلهای قبلی مثل SE یا آیفون  ۶ اس یا آیفون ۶ دارند که حالا دیگر تولید نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد در تعطیلات سال نو میلادی پیش رو کار تحلیل‌گران برای تخمین میزان فروش محصولات اپل طی پاییز امسال بسیار سخت خواهد بود.

مدیر مال اپل می‌گوید: رقبای اپل هم در حوزه‌هایی چون تلفن همراه، لپ‌تاپ یا تبلت هم تعداد فروش محصولاتشان را در آمارهای مالی خود ذکر نمی‌کنند.

 

منبع
The verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا