اپل

اپل از یک سیستم‌ عیب‌یابی جدید در آی او اس 14 استفاده می‌کند

طبق گزارش‌ جدید منتشر شده، اپل قصد دارد با اعمال یک سری تغییرات داخلی، روش‌های جدیدی برای عیب‌یابی سیستم‌عامل آی او اس 14 استفاده کند. در این روش برنامه‌نویسان داخلی اپل با استفاده از یک سری نشانگرها که با نام «Flag» شناخته می‌شوند، کدهای خراب را علامت‌گذاری کرده تا کارشناسان اپل آنها را مشاهده و اصلاح کنند.

گوگل، مایکروسافت و دیگر کمپانی‌ها نیز در سال‌های اخیر از چنین پروسه‌ای برای عیب‌یابی سیستم‌عامل‌های کرومیوم و ویندوز استفاده کرده‌اند. حال کمپانی اپل هم قصد دارد از همین رویه استفاده کند چراکه آی او اس 13 که به تازگی معرفی شده، از همان روزهای ابتدایی با باگ‌های متعددی همراه بوده است. این باگ‌ها تا کنون در بخش‌هایی از جمله کرش کردن برنامه‌ها، دارک مد ناقص و اختلالات تصویر و … مشاهده شده‌اند. تعداد باگ‌های آی او اس 13 آنقدر زیاد بود که اپل پس از گذشت 5 روز از انتشار نسخه اول آی او اس 13، مجبور شد نسخه 13.1 را منتشر کند.

هنوز اخباری راجع به جزئیات آی او اس 14 منتشر نشده اما تمایل اپل به ساخت سیستم عامل اختصاصی موبایل با نهایت پایداری و کمترین باگ ممکن کاملا مشهود است. عزم اپل در طراحی و ساخت آی او اس 14 با این شیوه جدید می‌تواند نویدبخش یک سیستم‌عامل موبایلی بی‌نقص و قابل اطمینان برای سال آینده باشد. این اولین بار نیست که اپل بر روی کاهش نواقص آی او اس تمرکز می‌کند. دو سال پیش نیز اپل کاهش باگ‌های آی او اس 12 را به اضافه کردن قابلیت‌های جدید ترجیح داده بود.

اپل هنوز هم سیستم عامل جدید خود را هم‌زمان با سخت‌افزارهای جدیدش رونمایی می‌کند، به‌طوری که احساس می‌شود نسخه جدید آی او اس، مختص آیفون‌ها و آیپدهای جدید این شرکت طراحی شده است. مشخصا سخت‌افزار جدید به نرم‌افزار جدید هم نیاز دارد و به نظر می‌رسد شیوه عیب‌یابی جدید اپل بتواند در این زمینه کمک حال برنامه‌نویسان شرکت باشد.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا