خودروخودرو الکتریکی

قیمت پایه شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس بنز مشخص شد

شرکت مرسدس بنز در جریان نمایشگاه خودروی لس آنجلس رسما اعلام کرد که شاسی بلند الکتریکی این شرکت تحت عنوان EQC با قیمت پایه 67900 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو در سال میلادی گذشته معرفی و اعلام شد که در اوایل سال 2020، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. حال و با فرارسیدن رویداد خودرویی لس آنجلس، این شرکتقیمت مدل پایه EQC را اعلام کرد. برای درک بهتر این قیمت باید گفت که مدل الکتریکی جگوار I-Pace با قیمت 69500 دلار، خودروی آئودی E-Tron با قیمت 74800 دلار و خودروی تسلا مدل ایکس با قیمت 84990 دلار عرضه خواهد شد.

شاسی بلندهای ارزان‌قیمت دیگری نیز در بازار وجود دارند که البته تجربه رانندگی با خودرویی لوکس را برایتان به ارمغان نخواهند آورد. از میان این خودروها می‌توان به کیا نیرو اشاره کرد که بهای 38500 دلار برای آن تعیین شده و خودروی هیوندای کونا و چوی بولت نیز به ترتیب با قیمت‌های 36950 و 37495 دلار به فروش خواهند رفت.

اگرچه مرسدس بنز اطلاعاتی در خصوص میزان مسافتی که می‌توان با یک بار شارژ باتری پیمود، منتشر نکرده اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شاسی بلند می‌تواند تا 320 کیلومتر را طی کند.

قیمت پایه شاسی‌بلندالکتریکی مرسدس بنز مشخص شد

در خصوص عملکرد این خودرو نیز باید گفت EQC به پیشرانه‌ای با خروجی 402 اسب بخار مجهز است که این مساله به لطف برخورداری از دو موتور الکتریکی که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند، محقق می‌شود. همچنین این شاسی بلند الکتریکی به سان روف، سیستم رادیویی ماهواره‍‌ای SiriusXM، سیستم صوتی Burnmester، برف پاک‌کن‌های تشخیص‌دهنده باران، صندلی‌های گرم‌شونده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، چراغ‌های جلوی LED و مواردی از این دست مجهز شده است. از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌جدید نیز در این خودرو استفاده شده که از نمایشگر 10.5 اینچی دوگانه بهره می‌برد.

در کنار مدل پایه، مرسدس بنز تریم «پریمیوم» این خودرو را نیز با قیمت.72270 دلار و مدل «ادونسد» آن نیز با بهای 76620 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا