سامسونگ

ضبط ویدیوهای 8K در دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 سامسونگ

بعید به نظر می‌رسد که تغییر بزرگی را در طراحی کلی گلکسی اس 11 شاهد باشیم، اما این روزها شنیده‌ها‌ و یا بهتر بگوییم شایعاتی به گوش می‌رسد که برخی از ویژگی‌ها‌ی احتمالی این کهکشانی جدید سال 2020 سامسونگ را فاش می‌کنند.

درهمین رابطه اخیر مرکز XDA Developer، با کالبدشکافی اپلیکیشن دوربین سامسونگ در رابط کاربری One UI beta 4، چند قابلیت احتمالی در گلکسی اس 11 را برملا کرده است. بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی‌ها‌ی جدید، پشتیبانی دوربین گلکسی اس 11 از فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

قابلیتی که اگر راه خود را از شایعات به دنیای واقعیت باز کند، می‌تواند در مقایسه با گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 که به ویژگی ضبط ویدیوهای 4K که با نرخ 30 یا فریم بر ثانیه مجهند، دستاوردی بزرگ برای مهندسان سامسونگ به شمار آید.

این استاندارد فیلمبرداری توسط پردازنده جدید سامسونگ یعنی اگزینوس 990 که اخیرا معرفی شده، پشتیبانی می‌شود و از آنجایی که قرار است یکی از مدل‌ها‌ی گلکسی اس 11 نیز به این پردازنده مجهز شود، احتمال تحقق این پیش‌بینی، چندان هم دور از انتظار نیست. سامسونگ، گلکسی اس 11 مجهز به اسنپدراگون 865 را نیز در سال آینده عرضه خواهد کرد که این پردازنده نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی خواهد کرد.

البته XDA اعلام کرده که برای  دستیابی به چنین قابلیتی، دوربین گوشی گلکسی اس 11 می‌بایست به سنسور 33 مگاپیکسلی مجهز شود. بنابراین، اگر سامسونگ می‌خواهد که کهکشانی جدید خود را به فیلمبرداری 8K مجهز کند، باید از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی خود دل بکند و سنسوری جدید با میزان رزولوشن بالاتر را جایگزین کند. با این حال، گفته می‌شود که این شرکت قرار است است از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده کند.

ضبط ویدیوهای 8K در دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 سامسونگ

جدای از ارتقای قابلیت فیلمبرداری دوربین گوشی، سامسونگ بر روی قابلیت‌ها‌ی نرم‌افزاری دوربین این گوشی نیز کار کرده و سعی دارد تا ویژگی‌ها‌ی جدیدی را به آن اضافه کند. از جمله این موارد می‌توان به حالت عکاسی Single Take Photo اشاره کرد که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا از یک صحنه، به صورت متوالی و پشت سرهم چندین عکس بگیرد و یا از آن صحنه، یک ویدیوی کوتاه ثبت کند.

به عبارتی دیگر، کاربر می‌تواند حدود 15 ثانیه دوربین خود را بچرخاند و گوشی به صورت خودکار، چندین عکس و ویدیو را ثبت می‌کند. با این کار، دیگر نگران زاویه عکاسی خود نخواهید بود. این اپلیکیشن همچنین قادر است به کاربر اطلاع دهد که سرعت حرکت خود را کمتر کند. زمانی که این فرآیند به اتمام رسید، می‌توان نتیجه را در گالری مشاهده کرد.

ویژگی جدید دیگر Director’s View نام دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فوکوس را بر روی سوژه مدنظر، قفل کند. سامسونگ احتمالا این ویژگی‌ها‌ را ارتقا خواهد داد و قابلیت ضبط ویدیو به صورت همزمان از چند دوربین نیز یکی از قابلیت‌ها‌ی مورد انتظار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا