برنامه‌هاکافه بازار

کاهش معنادار نصب بازی در میان کاربران اندرویدی

کاربران ال‌جی و سپس هوآوی بیشترین سهم خرید و نصب برنامه‌های کاربردی را در اختیار دارند

نتایج بررسی‌­های آماری انجام شده توسط کافه بازار درباره الگوی رفتاری کاربران دستگاه‌­های اندرویدی در سه ماه تابستان گذشته نشان می­‌دهد که این کاربران به تدریج به دانلود و نصب برنامه‌­های کاربردی بیشتر علاقمند شده‌­اند تا بازی­‌های مختلف. در این بررسی‌ها مشخص شده است که به طور کلی تمایل کاربران به خرید و نصب بازی‌ها کاهش معناداری داشته و آنها بیشتر متقاضی خرید و نصب انواع برنامه‌های کاربردی هستند. در این میان کاربران دستگاه‌های هوآوی و ال‌جی بیشترین خرید و نصب فعال از برنامه‌های کاربردی را داشته‌اند و در مقابل بیش از نیمی از کاربران دستگاه‌های برند لنوو بازی‌ها را خریده و نصب کرده‌اند. از دیدگاه کلی، در دسته بازی‌ها، هما‌ن‌طور که انتظار هم می‌رود کاربران دستگاه‌های سامسونگ بیشترین سهم و کاربران دستگاه‌های شیائومی کمترین سهم را به خودشان اختصاص داد‌ه‌اند. کاربران هوآوی، ال‌جی، سونی و اچ‌تی‌سی تقریبا به شکل یکسانی به انواع بازی‌ها، کاربران سامسونگ به بازی‌های استراتژی، کاربران لنوو به بازی‌های ماجرایی و کاربران ایسوس به بازی‌های آموزشی علاقه‌مند بوده‌اند.

رفتار کاربران خریدار در دسته برنامه‌ها هم تفاوت‌های جالبی دارد. در این دسته کاربران ال‌جی و سپس هوآوی بیشترین سهم خرید و نصب را در اختیار دارند. بر اساس این بررسی‌ها کاربران دستگاه‌های برند سونی بیشتر برنامه‌های کسب‌و‌کار، کاربران هوآوی بیشتر برنامه‌های شخصی‌سازی، کاربران ال‌جی برنامه‌های آب‌وهوا، کاربران سامسونگ خبرها و نشریات و کاربران لنوو آشپزی و رستوران را خریده و نصب کرده‌اند. جالب آنجاست که این آمارها نشان می­‌دهند کاربران دستگاه‌های شیائومی، اچ‌تی‌سی و لنوو در فصل تابستان هیچ برنامه‌ای در زمینه آب و هوا نخریده‌اند. از طرفی کاربران لنوو در این فصل هیچ برنامه مربوط به خبرها و نشریات را هم نصب نکرده‌ و نخریده‌اند.

کاهش نصب بازی در کافه بازار

بد نیست بدانید که در دسته برنامه‌ها به ترتیب برنامه‌های آموزشی، مذهبی، کتاب‌ها، کاربردی، سرگرمی، دارو و درمان، شخصی‌سازی، سبک زندگی، آشپزی و رستوران، ابزارها، ورزش و تغذیه، عکاسی، موسیقی و صدا، کسب‌و‌کار، امتیازی، خرید، ورزش، سیر و سفر، ویدئو و رسانه، شبکه‌های اجتماعی، امور مالی، پیام‌رسان‌ها، خبرها و نشریات، رفت و آمد و آب و هوا، بیشترین سهم و تعداد را در اختیار دارند. در دسته بازی‌‌ها اما به ترتیب بازی‌های تفننی، اکشن، معمایی، آموزشی، رانندگی، ماجرایی، ورزشی، کلمات و دانستنی‌ها، خانوادگی، استراتژی و شبیه‌سازی بیشترین سهم را دارند. در نهایت برنامه‌های آموزشی با ۱۸ درصد بیشترین تعداد اپلیکیشن در این فروشگاه را به خودشان اختصاص داده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا